دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۲/۰۵

فوت دانشجوی دکترای دانشگاه شهید بهشتی پس از مشاجره با استادش

روز چهارشنبه 28 فروردین 1387 ش.ک. دانشجوی دکترای رشته شیمی دانشگاه شهید بهشتی پس از مشاجره با استادش به آزمایشگاه دانشگاه رفته و ظاهرا بر اساس آنچه بیان شده با خوردن سیانور به زندگی خود پایان داده است

شش ماه زندان و ده ضربه شلاق برای فعال جنبش زنان

نسرین افضلی از فعالان جنبش زنان به شش ماه زندان و ده ضربه شلاق محکوم شد. در حکم معاونت امنیت دادسرای انقلاب اتهام این فعال جنبش زنان اجتماع غیرقانونی و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی ‏‏ و تمرد از دستور پلیس اعلام شده‌است.

مسدود شدن دارایی شرکتها و افراد ایرانی مرتبط با برنامه‌هاي هسته‌اي ايران در سوئیس و ژاپن

مجازات شلاق برای متخلفین قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران

رانندگان ایرانی که با سرعت غیرمجاز جان خود و دیگران را به خطر بیندازند، به مجازات زندان از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد. سرتیپ محمد رویانیان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران در گفتگو با خبرنگاران گفت از نیمه اردیبهشت ماه با رانندگانی که "تخلفات مخاطره آمیز" مرتکب شوند به شدت برخورد خواهد شد. به گفته آقای رویانیان، خودروهای رانندگان متخلفی که با سرعت غیرمجاز رانندگی کنند و "حرکات آکروباتیک" انجام دهند، برای یک هفته توقیف و به دادگاه معرفی می شوند. آنگونه که که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران گفته، متخلفان رانندگی با استناد به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی در دادگاه محاکمه و مجازات خواهند شد. این ماده از قانون می گوید " هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد."