دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۶/۰۵

امام جمعه مهريز: زنان بدحجاب مانند الاغهای پالان دار هستند!

سایت انتگراسیون: رهبران مذهبی در جمهوری اسلامی با ارزش گذاری های ایدئولوژیک بر اساس تفکر عقب افتاده و ضد زن خود، پیوسته در سه دهه گذشته کوشیده اند تا مبارزه زنان آزاده ایرانی برای انتخاب پوشش و رفتارشان را با انواع برچسبها و کلمات هرزه و سخیف تحقیر کرده و از این طریق به نیروهای سرکوبگر بسیجی چراغ سبز حمله و سرکوب نشان میدهند। نمونه زیر یکی از این موارد است.
مهريز خبرنگار يزدفردا: حجه السلام علی برهان امام جمعه مهريزدرجمع عده ای ازمسؤولين شهرستان مهريز که به منظورافتتاح شعبه مؤسسه فرهنگی قرآنی ثقلين شعبه مهريزگرد هم آمده بودند گفت: فعاليت مؤسسه ثقلين، قرآنی وفرهنگی است وافتتاح شعبه اين مرکز درمهريز ميمون ومبارک است. وی گفت: افتخارما مهريزی ها مذهبی بودنمان است و در اين امر قرص قرص هستيم وشوخی بردار هم نيست و بحق رسول الله خدا نکند که روزی شياطين بخواهند مهريز بکرودست نخورده راخرابش بکنند. امام جمعه مهريز افزود: مردم مهريزتحمّل وجود يک خانم مانتويی را در شهرشان ندارند و دانشگاهی که بخواهد خانم مانتويی را راه بدهد نداريم وهم اکنون پوشش لباس و وضع ظاهری که بعضی از خانمها و دختران می چرخند از بی حجابی بدتر است. حجه الاسلام برهان گفت: حديثی است که می گويد؛ زمانی می رسد که انسانها خودشان رامی پوشانند ولی باز هم برهنه هستند، بعضی ازعلمای آن زمان می گفتند:اين حديث اشتباه است مگر می شود انسان هم برهنه باشد وهم عريان اما امروزه با آمدن لباسهای جديد وجورابهای شيشه ای اين امر ثابت شد که می شود بدن انسان هم پيدا باشد وهم ناپيدا. وی گفت: شهر مهريز کاستيات وعاريات را نمی پذيرد، مانتويی که منجر شود به بدحجابی رانمی پذيرد چون بدحجابی از بی حجابی بدتراست. وی گفت: انسان آدم بی حجاب را مانند الاغ لخت وبی پالان يک بار ببيند چشمانش سير می شود وديگروسوسه نمی شود و شماها الاغ بی پالان نديده ايد که حتماً ديده ايد و درزمان شاه زنان بی حجاب زياد بودند ولی جلب توجه نمی کردند ولی هم اکنون زنان بد حجاب که مانند الاغ های پالان دار هستند در جامعه فراوانند وخودنمايی ميکنند. امام جمعه مهريز گفت: من نمی خواهم ترويج بی حجابی بکنم فقط می خواهم بگويم که بدحجابی از بی حجابی پليدتروزشت تراست. وی افزود: وظيفه ثقلين حفظ حيا، ناموس و دين مردم است که خدا امثال اين گونه مؤسسات قرآنی را دراين شهرزياد کند وخدا نياورد روزی را که يک ناکس بخواهد درمهريزسينما بزند و دختروپسراين شهر مذهبی را درتاريکی سالن سينما به دست هم بدهد وبه دنبال آن نامه ها و تلفن ها رد و بدل بشود. وی افزود: فعاليت مراکزقرآنی شهر نبايد در اين زمان همگی دريک مسيروآن هم ازالفبا شروع وبه عمّ جزء ختم کنند خلاصه شود بلکه کارها و فعاليتهای آنها بايد برنامه ريزی شده باشد واجرا شود.

ضرب و شتم دختر جوان توسط دو پلیس

ممانعت دو دختر جوان از ورود به خودروی ون نیروهای گشت امنیت پلیس با ضرب و شتم آنها از سوی نیروهای پلیس مرد همراه شد.
عصر دیروز ماموران پلیس امنیت اجتماعی قصد داشتند که دو دختر جوان را به دلیل رعایت نکردن مصادیق حجاب به سمت خودرو ون هدایت کنند که پس از ممانعت دو دختر جوان، دو پلیس مرد به همراه پلیس زن سعی داشتند که یکی از دو دختر را به زور وارد خودرو کنند.
از آنجایی که مامور زن پلیس نتوانست در برابر مقاومت دختر کاری انجام دهد، دو مامور سبز پوش نیروی پلیس به کمک او آمدند و دختر را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و وقتی که مقاومت او ادامه یافت و نمی خواست که به زور وارد ون شود بارها سرش را به جداره بالایی خودروی ون کوبیدند. نیروی انتظامی همچنین موبایل دو پسر جوان که از حادثه فیلمبرداری کرده بودند را گرفت.
سرهنگ مهدی احمدی، رییس اطلاع رسانی ناجا در پاسخ به اینکه چرا نیرویی برای پیگیری این ماجرا به چهار راه ولی عصر نمی فرستید می گوید: «شما آنجا را ترک کنید، ما خودمان پیگیری می کنیم.»
تماس مکرر خبرنگاران با سرهنگ مهدی احمدی همچنان ادامه دارد و او البته کماکان قول همکاری و پیگیری داده است. او در پاسخ به اینکه آیا ضرب و شتم حتی در شرایط ممانعت از ورود به خودروی ون قانونی بوده است می گوید: «نباید ضرب و شتمی صورت می گرفت.»
راننده بنز پلیس به شماره ۹۷۸۷۸ در این میان با آرامش در ماشین نشسته و در پاسخ به اینکه این چه طرز برخورد با یک دختر است و شما به چه حقی اینطور رفتار می کنید با لحن غیرمودبانه می گوید: «اینجا را ترک کنید و پی کارتان بروید.»

آزار جنسی دختر ۹ ساله توسط پدر وی

دختر ۹ ساله‌ای که سخت‌ترین لحظات زندگی‌اش را در کنار پدر هوسران و دوستانش گذرانده و مورد آزار جنسی قرار گرفته بود، سرانجام با اقدام مادر نجات یافت. دختر آسیب دیده به‌رغم گذشت چندین ماه از کودک‌آزاری شدید، همچنان از سوی مددکاران انجمن حمایت از حقوق کودکان تحت مشاوره قرار دارد.
سرنوشت تلخ یک زندگی

مادر <فاطمه>، دختری که سال‌ها مورد آزار جنسی پدر و دوستان او قرار گرفته بود، ماجرای سرنوشت تلخی را که به خاطر اشتباه در انتخاب همسر، گریبان‌گیر فرزندش شد را تشریح کرد: ‌ وقتی ۱۰ سال پیش به عقد <یعقوب> پسر هم‌ولا‌یتی‌اش درآمد، هرگز تصور نمی‌کرد چه سرنوشت شومی در انتظارش است، آن موقع ۲۱ سال بیشتر نداشت، زندگی مشترک را با شوهر ۲۵ ساله در اتاقک نگهبانی تنگ و تاریک یک ساختمان پرجمعیت شروع کرد، هرچند سخت بود اما چاره‌ای جز این نداشت، معصومه از همان ماه‌‌های اول زندگی متوجه رفتارهای غیراخلا‌قی همسرش شد اما دیگر دیر بود। ۳ ماهه باردار بود و به امید بهتر شدن زندگی سکوت کرد. ۴ سال گذشت، آن موقع دخترش <فاطمه> ۳ سال و چند ماه داشت، رفتارهای یعقوب غیرقابل تحمل شده بود، هر روز گزارش فساد اخلا‌قیش را از یکی از همسایه‌ها و اهالی محل می‌شنید، می‌دانست زمانی که از صبح تا شب برای خدمت به خانه دیگران می‌رود در اتاقک چه می‌گذرد. به ستوه آمده بود تمام مدت به دختر خردسالش که در خانه با پدر تنها بود فکر می‌کرد، دل مشغولیش زیاد بود اما کاری از دستش برنمی‌آمد. دختر خردسال هم گاهی از رفت و آمدهای افراد ناشناس به خانه‌شان و رفتارهای غیراخلا‌قی زنان و مردان برای او تعریف می‌کرد. شب یکی از روزهای زمستان بود، وقتی معصومه به خانه بازگشت فاطمه را دید که به شدت وحشت‌زده بود و ماجرایی را برای مادرش بازگو کرد، همان شب یعقوب از معصومه خواست تا با یکی از دوستانش رابطه برقرار کند، معصومه دیگر به تنگ آمد، از رفتارهای غیرعادی، کتک‌های وحشیانه و غریزه جنسی بی‌حد و مرزش خسته شده بود، اما وقتی اعتراض کرد یعقوب او را تهدید به مرگ کرد و گفت اگر تن به این کار ندهی تو را می‌کشم و جسدت را مثله می‌کنم! چاره‌ای نداشت یا باید می‌ماند و تن به نقشه‌های پلید این مرد می‌داد یا اینکه طلا‌ق می‌گرفت؛ او راه دوم را انتخاب کرد اما پس از گذشت......

خودسوزی دو زن در کردستان از دو روز پیش تاکنون

«او از قبل می دانست که کشته خواهد شد. فرشته دو روز قبل به مرکز نگهداری بیماران روانی، جایی که مادرش نگهداری می شود، رفته بود و از آنها خواسته بود اجازه دهند تا آنجا بماند، اما آنها به هیچ انسان سالمی پناه نمی دهند. فرشته نجاتی، بازگشته بود و ساکی از لباس هایش را به همسایه شان سپرده و گفته بود: دیر یا زود من را می کشد. این ها را یادگاری نگه دار. روز بعد، جسد او را در حالی که پدرش به اتهام رابطه نامشروع سرش را از تن جدا کرده بود پیدا کردند. بعد از سال ها زندگی با مردی که ۱۸ سال از خودش بزرگتر بود و بعد از اتهامی که پدرش به او وارد کرد، پزشکی قانونی اعلام کرد: فرشته نجاتی باکره بوده است.»
فعالان حقوق زنان می گویند که در سال جاری آمار گزارش قتل های ناموسی در ایران افزایش داشته است
در حالی که روز گذشته «کمیته علیه خشونت های ناموسی» آمار قتل های ناموسی در پنج ماه اول سال جاری را شش مورد ذکر کرده بود، پروین ذبیحی، فعال مسائل زنان در کردستان ایران به رادیو فردا گفت: «آماری که از طریق کمیته اعلام شده ممکن است از واقعیت کمتر باشد زیرا تنها از دیروز (یکشنبه) تا به حال خبر سه قتل دیگر به دست ما رسیده که با تکمیل شدن جزییات آن ها را هم اعلام خواهیم کرد।»

بازداشت مهدی ذاکریان استاد دانشگاه آزاد تهران

مهدی ذاکریان، استادیار حقوق بشر دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس انجمن‎ ‎ایرانی روابط بین الملل و پژوهشگر ارشد ‏مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه، بیش از دو هفته است که در بازداشت وزارت اطلاعات ‏قرار دارد.‏
از محل نگهداری ذاکریان تاکنون خبری منتشر نشده است و به گفته منابع خبری در تهران، مقامات قضائی و ‏امنیتی از اعلام اتهامات وارد شده به وی امتناع کرده اند.‏
این استاد دانشگاه در کنار فعالیت های تحقیقاتی، سردبیر و مدیر مسئول نشریه “مطالعات بین المللی” که به ۲ ‏زبان فارسی و انگلیسی در تهران منتشر می شود، و مدیر مسئولی فصلنامه مطالعات منطقه ای را نیز بر عهده ‏دارد. ذاکرایان همچنین از بنیانگذاران “انجمن علمی ایرانی روابط بین الملل” در ایران است که آذر ماه سال ۸۶ ‏پس از ثبت در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به منظور ارتقای رشته روابط بین الملل و گسترش همکاری ‏های علمی تاسیس شد. ‏
عبدالعلی قوام، محمود سریع القلم، حسین دهشیار وکیهان برزگر در کناری مهدی ذاکریان از دیگر اعضای هیات ‏مدیره این انجمن هستند.‏
بازداشت مهدی ذاکریان در حالی صورت می گیرد که دو برادر پزشک به نام کامیار و آرش علایی که از اوایل ‏تیرماه گذشته بازداشت شده اند، همچنان در حبس به سر می برند. به رغم درخواست های داخلی و بین المللی برای ‏آزادی این دو پژوهشگر مبارزه با ایدز،حسن حداد معاون امنیت دادستانی تهران شنبه ۱۲ مرداد بیش از یک ماه ‏پس از بازداشت؛ این دو برادر را به تلاش برای براندازی متهم کرد.‏
نزدیک به دوهفته پیش نیز خبر بازداشت یکی روزه یکی از استادان علوم ارتباطات، که سردبیری بخش آنلاین ‏یکی از روزهای های صبح تهران را بر عهده دارد، بدون ذکر نام وی انتشار یافت.
ادامه مطلب

بهنام زارع، یک نوجوان، صبح امروز اعدام شد


بهنام زارع، از کسانی که در نوجوانی مرتکب قتل شده است، صبح سه شنبه بدون حضور وکیل و خانواده اش به دار آویخته شد. هفته پیش نیز رضا حجازی اعدام شد.
محمد مصطفایی، وکیل ۲۵ نوجوان محکوم به اعدام، با اعلام این خبر به رادیو فردا گفت: «از تابستان سال گذشته ما پیگیر کسب رضایت از خانواده اولیای دم پرونده بودیم. اما چون پدر مقتول در دوبی زندگی می کرد، هیچ گاه نتوانستیم او را ملاقات کنیم.»
بهنام زارع متولد سال ۱۳۶۸ در پانزده سالگی در یک دعوای کودکانه بر سر یک کبوتر، مرتکب قتل مهرداد، شد. وی از سال ۸۴ تا زمان اجرای حکم در زندان شیراز زندانی بود.
اعدام بهنام زارع یک روز پس از انتشار اطلاعیه اتحادیه اروپا در محکوم کردن اعدام رضا حجازی، صورت گرفت.
رضا حجازی هفته گذشته به جرم قتلی که وی در پانزده سالگی مرتکب شده بود، اعدام شد. رضا حجازی ساعاتی پس از اینکه به وکیل او اعلام شد اجرای حکم به تعویق افتاده است، به دار آویخته شد.
اتحادیه اروپا در بیانیه خود همچنین از اینکه طی سال جاری شمار اعدام افرادی که در نوجوانی مرتکب جرم شده بودند در ایران به پنج نفر رسیده، به شدت ابراز نگرانی کرده است।