دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۵/۲۰

یک نوجوان دیگر در آستانه اعدام

پسر جوانی که در ۱۶ سالگی در جریان یک نزاع مرتکب قتل شده بود در آستانه رفتن به پای چوبه دار قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما پرونده این متهم که امیر نام دارد پس از صدور رای قصاص و طی مراحل قضایی به دایره اجرای احکام دادسرای شیراز ارجاع شد تا مقدمات اجرای حکم فراهم شو
شرح ماجرا

ساعت ۳۰/۱۱ روز ۲۸ آبان ماه سال ۸۴ هنگامی که امیر و دو دوستش به نام های حسن و علی مقابل یک نانوایی در خیابان آزادگان ایستاده بودند چند جوان از مقابل آنها رد شدند که در این هنگام نگاه دوست امیر و یکی از جوان ها به نام محسن به هم گره خورد و محسن و دوستانش با این بهانه که پسر نوجوان به آنها زل زده است مشاجره لفظی را آغاز کردند. دقایقی بعد این جر و بحث به درگیری فیزیکی منجر شد و امیر که قصد میانجیگری داشت نیز در این بین مورد ضرب و جرح قرار گرفت. وی در این هنگام چاقوی یکی از دوستانش را از او گرفت تا با نشان دادن آن به محسن او را بترساند و از ادامه هجوم بازدارد. این تدبیر پسر ۱۶ساله کارگر نشد و زد و خورد ادامه یافت تا اینکه این بار امیر با دسته چاقو ضربه یی به صورت محسن وارد کرد. این کار نیز باعث ترس و فرار مهاجمان نشد تا اینکه در نهایت متهم چاقو را به طرف محسن برد و وی را از ناحیه راست سینه مجروح کرد و گریخت. او همان روز موضوع را با پدرش در میان گذاشت و به همراه وی با مراجعه به کلانتری خودش را تسلیم ماموران کرد و به تشریح واقعه پرداخت. او گفت به هیچ وجه قصد آدم کشی نداشته و صرفاً برای ترساندن محسن چاقو را به سمت او گرفته اما تیغه ناخواسته وارد سینه وی شد.
ادامه مطلب

اعتصاب يک روزه وب لاگ نويسان به خاطر اعدام يعقوب مهرنهاد

اعتصاب يک روزه وب لاگ نويسان به خاطر اعدام يعقوب مهرنهاد : "اما من يعقوب مهرنهاد متولد سال ۵۸ شمسی و ساکن ديار مردان و زنان خونگرم و صبور و نوع دوست بلوچستان می باشم و به روز نمودن وبلاگ نيز به دليل مشغله های فراوان در انجمن جوانان صدای عدالت که سازمانی مردمی و غيرحکومتی و برای خدمت به همنوعان و جامعه بشری می باشد..." اين صدای جوانی وبلاگ نويس بود که در سحرگاه چهاردهم مرداد ماه ۱۳۸۷ در زندان مرکزی زاهدان اعدام گرديد و يگانه جرم او ابراز انديشه و تلاش در جهت حقوق اوليه مردم محروم بلوچ بود ، اما صدای او خاموش نخواهد ماند و ما وبلاگ نويسان ايران با اعتصاب ۱ روزه ی سکوت قلم خود و انتشار اين اعلاميه در در تاريخ پنج شنبه ۱۷ مرداد ماه ۸۷ اعتراض خود را به حکم ناعادلانه او اعلام خواهيم کرد و به ناقاضيانی چون جلاد پرونده يعقوب مهر نهاد هشدار ميدهيم اينگونه با قلم وبلاگ نويسان با تهعد و با وجدان ايران زمين به جدال و دشمنی نپردازند چرا که روزی در پيشگاه مردم ايران در مقابل احکام صادره که مخالف با شرع و انسانيت است جوابگو خواهند شد

جمشیدی: اجرای حکم 9 محکوم به سنگسار متوقف شد


علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه ایران در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران گفته است که اجرای حكم تمام محكومان به سنگسار در این کشور متوقف شده است.
در سال های اخیر گرچه اجرای حکم سنگسار در ایران کاهش یافته اما کماکان برخی از قضات این نوع محکومیت را برای متهمان به جرائمی از جمله تجاوز به عنف و زنای محسنه که به معنی برقراری رابطه جنسی خارج از ازدواج با زن همسردار است، صادر کرده اند.
مطابق قانون فعلی مجازات اسلامی این رابطه با شهادت چهار شاهدی که دادگاه آنان را عادل تشخیص دهد یا چهار بار اعتراف افرادی که مرتکب این عمل شده اند ثابت می شود.