دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۹/۱۹

ترجمان عملی طرح "ارتقا امنيت اجتماعی" رژيم روشن شد:تفکيک جنسيتی مسافران اتوبوس ها

در راستاى اجراى طرح ارتقاء امنيت اجتماعى در استان قزوين اتوبوسهاى ترمينال قزوين تفكيك جنسيتى شد. سردار هدايتي، فرمانده انتظامى استان قزوين در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اجراى طرح تفكيك جنسيتى اتوبوسهاى مسافربرى ترمينال افزود: اين طرح به درخواست دانشجويان دختر دانشگاههاى استان و همچنين خانواده‌ها از تاريخ 15 مهر ماه امسال اجرا شده است. وى با اشاره به اين كه اين طرح در ارديبهشت و خرداد ماه به صورت آزمايشى انجام شده بود، گفت: بنابر اين طرح اتوبوسهاى مسير قزوين ـ تهران به اتوبوس هاى ويژه آقايان، ويژه خواهران و خانواده‌ها تفكيك شده است. سردار هدايتى در پاسخ به اين سوال كه آيا تاكنون مواردى درباره ايجاد مشكلى در اتوبوس ها به پليس گزارش شده بود كه منجر به اجراى اين طرح شود؟ گفت: تاكنون در اين زمينه شكايتى را دريافت نكرده‌ايم، همچنين براى ارتقاء سطح امنيت در جامعه نيز نبايد منتظر به وجود آمدن مشكلى بود تا اقدام به اجراى طرحى كرد. وى طرح تفكيك جنسيتى اتوبوس‌هاى ترمينال قزوين را يك طرح كارشناسانه دانست و ادامه داد: پليس جلسات متعددى را با دانشجويان و پدر و مادرها در دانشگاهها در اين رابطه داشته و روند اجراى اين طرح در حال حاضر مطلوب است. سردار هدايتى در رابطه با به وجود آمدن برخى بي‌نظمي‌ها نيز كه به دليل اجراى طرح در ترمينال قزوين ايجاده شده و نارضايتى برخى از مردم را به دنبال داشته است نيز گفت: در ابتداى اجراى هر طرح ممكن است بعضى از مردم احساس نارضايتى داشته باشند، كه در ادامه اين نارضايتى نيز بر طرف خواهد شد
بر گرفته از:سايت روشنگري

انتقال هود یازرلو دانشجوی زندانی به سلول انفرادی با شرایط طاقت فرسا

خبرنامه امیرکبیر: هود یازرلو دانشجوی زندانی از روز ۱۷ آذر ماه به سلول انفرادی با شرایط نامناسبی انتقال یافته است.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یازرلو بدون هیچ دلیلی و بدون اطلاع قبلی به یکی از سلولهای انفرادی بند مخوف ۲۰۹ منتقل گردیده است. وی در سلولی قرار داده شد که فاقد هیچگونه امکانات پوششی بود.

همچنین مسئولین زندان از دادن پتو به وی خودداری کردند، و دریچه سلول را در سرمای شدید باز گذاشته بودند و او تمام شبانه روز در معرض سوز سرمای شدید قرار داشت. در این سلول لامپ کم نوری قرار داده شده که نور آن خاص بوده و بر زندانی فشار روحی مضاعفی وارد می کند و همچنین نور آن امکان خوابیدن را از زندانی سلب می کند.

هود یازرو بیش از ۶ ماه است که در بند مخوف ۲۰۹ تحت شرایط طاقت فرسایی قرار دارد.

از طرفی دیگر برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی بند ۲۰۹ پنجره های محل استحمام زندانیان را باز گذاشته اند تا در سرما و گرم نبودن آب به اندازه کافی زندانیان سیاسی را از استحمام کردن محروم نموده اند.

دانشجوی زندانی هود یازرلو در بدو دستگیری ۳۷ روز در سلول انفرادی قرار داده شد که وضعیت بهداشتی سلول غیر قابل تحمل بود او در آنجا دچار ناراحتی حاد ریه گردید و در اثر این ناراحتی ریه اش عفونی شد بطوری که دائم خلط های او آمیخته به خون بود و همچنان از ناراحتی ریه رنج می برد ولی از درمان جدی او تا به حال خوداری شده است.

در حدود ۳ هفته پیش وقتی که دو متخصص ایدز، برادران علائی را به سلول این دانشجو آورده بودند و او این موضوع را به خانواده اش اطلاع میدهد بازجویان وزارت اطلاعات او را ساعتها به بازجوئی بردند و تحت فشارهای طاقت فرسای روحی و جسمی قرار دادند.

خبر بازداشت حسین درخشان از وبلاگ نویسان توسط خانواده وی تایید شد

یکی از بستگان نزدیک حسین درخشان بازداشت این وبلاگ نویس ایرانی را تایید کرده است. خبر بازداشت حسین درخشان از ۱ ماه قبل منتشر شده بود. برخی سایت های نزدیک به اصولگرایان درخشان را به دلیل سفر به اسراییل جاسوس اسراییل دانسته اند.
گفته می شود درخشان در ۱ ماه گذشته با خانواده خود تماس تلفنی نیز داشته است.
حسین درخشان وبلاگ نویس با سابقه ایرانی در سال های اخیر به طرفداری از دولت احمدی نژاد و مخالفت با فعالیت های حقوق بشری در ایران به خصوص کمپین یک میلیون امضا پرداخت. دیدگاه های وی همواره با واکنش سایر وبلاگ نویسان ایرانی همراه بوده است.
درخشان از جمله به دنبال پلمپ دفتر سازمان دانش اموختگان در تابستان ۸۶ خواهان انحلال این سازمان و تعطیلی “ادوارنیوز” شده بود.

تجمع بزرگ «دانشگاه فریاد آزادی» با حضور بیش از سه هزار دانشجو برگزار شد

تجمع بزرگ دانشجویی «دانشگاه فریاد آزادی» امروز، یکشنبه، به میزبانی دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه تهران برگزار شد. در این تجمع که با استقبال گسترده گروه های مختلف دانشجویی همراه بود بیش از 3000 نفر شرکت داشتند. دفتر تحکیم وحدت در خصوص تجمع خود در نامه ای به وزارت علوم و دانشگاه تهران از مسئولین این دو نهاد خواسته بود با دانشجویان در برگزاری این برنامه همکاری کنند. وزارت علوم و دانشگاه تهران موضعی مبنی بر مخالفت با تجمع اتخاذ نکرده بودند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر حرکت دانشجویان ابتدا از مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی آغاز شد. دانشجویان با راهپیمایی در صحن دانشگاه و خواندن سرود یار دبستانی به مقابل دانشکده فنی رسیدند. پس از ملحق شدن دانشجویان دیگر به تجمع، اعلام شد تعداد زیادی از دانشجویان پشت درها مانده اند و انتظامات و حراست دانشگاه اجازه ورود به آن ها نداده است. بنا بر این دانشجویان برای وارد کردن دانشجویانی که در خیابان مانده بودند به سمت در خیابان 16 آذر حرکت کردند. دانشجویان در حین حرکت سرود یار دبستانی و ای ایران را می خواندند. انتظامات دانشگاه حتی پس از رسیدن دانشجویان به پشت در، قفل در را باز نکرد. از این رو فشار جمعیت از داخل و خارج دانشگاه باعث شکسته شدن در و ورود دانشجویان پشت درها به داخل دانشگاه شد. دانشجویان شعار می دادند «دانشجوی آزاده حمایتت می کنیم»، «پلیس به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی»، «نیروی انتظامی خجالت خجالت» و... در این لحظه تعداد معدودی از شرکت کنندگان در تجمع قصد داشتند با تحریک جمعیت وارد خیابان 16 آذر شوند اما اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت مقابل در ایستادند و اجازه خروج به دانشجویان ندادند. در این تجمع نمایندگان دفتر تحکیم وحدت و انجمن های اسلامی کشور و فعالین دانشجویی دانشگاه های مختلف کشور به سخنرانی پرداختند.



قتل یک شهروند در کرمانشاه به دست نیروی انتظامی


علی کاکائی ، کاسبکار مرزی در محدوده شهر کرمانشاه روز گذشته توسط ماموران نیروی انتظامی به ظن همراه داشتن کالای قاچاق مورد اصبت گلوله قرار گرفت.
نامبرده پس از تیراندازی به بیمارستان مرکزی شهر مذکور منتقل گردید که بعلت شدت جراحات وارده صبح روز جاری جان خود را از دست داد.
شایان ذکر است پس از بازرسی نیروای انتظامی از خودروی وی هیچگونه کالای قاچاق و مورد خلاف قانونی یافت نشد.به گفته فرماندهان نیروی انتظامی این نیرو به خاطر قتل و یا زخمی نمودن شهروندان در اثر اشتباه حداقل شش میلیارد تومان بابت دیه بدهی دارد.
فعالان حقوق بشر در ایران