دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۹/۰۷

گفت و گو با فاطمه پژوه؛ زنی که اعدام شد

ميدان زنان:فاطمه پژوه اعدام شد"، بعد از چند روز که از چک کردن خبرها غافل مانده بودم، اين اولين خبری بود که تنم را لرزاند و اشکم را در آورد.ياد روزی افتادم که رفته بودم زندان رجايی شهر و باهاش حرف ميزدم، چادر رنگی اش را که با استرس تمام به دور خودش پيچيده بود هيج وقت يادم نميره، موهای سفيدش از زير چادر زده بود بيرون، يادم هست که لکنت زبان داشت، وقتی ديدمش فکر کردم بيش از 50 سال سن داره ولی بعدامعلوم شد که 38 سالش بيشتر نيست.چندتا از دندانهای جلو را هم نداشت. فروردين 1387- زندان رجايى شهر- فاطمه پژوه -38 ساله، اتهام: قتل عمد همسر- محكوم به قصاص،مدت 8 سال است که در زندان است. -کی ازدواج کردی چندتا بچه داري؟ 17 سالگى ازدواج كردم. شوهرم 27 ساله بود. دوتا دختر دارم که دختر بزرگم 21 ساله و دختر كوچكم 17 ساله است. -شاغل بودي؟ درآمد داشتي؟ هيچ وقت كار نكردم. درآمد نداشتم. شوهرم (شوهر دوم) مغازه ى كفش فروش داشت. درآمد خوبى داشت. ديپلم داشت. از ازدواج دوم بچه ندارم. -ازدواج اولت چطوری بود؟

تجمع کارگران لاستیک البرز وحشيانه سرکوب شد

گزارشهای دریافتی از تهران حاکیست که تجمع کارگران لاستیک البرز که صبح امروز در تهران برگزار شد، بطور وحشیانه از سوی نیروهای حکومتی مورد حمله قرار گرفت و سرکوب گردید.
کارگران به جان آمده در حالیکه پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "دستمزدهایمان را می خواهیم" و "بابا نان ندارد" در مقابل وزارت تعاون رژیم در خیابان ولی عصر تهران دست به تجمع زده بودند.
بنا به گزارش دریافتی، با هماهنگی مسئولان وزارت تعاون و نیروی انتظامی بلافاصله نیروهای ضد شورش به محل اعزام شده و بیرحمانه کارگران معترض را مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را متفرق کردند.