دنبال کننده ها

۱۳۹۱/۰۸/۲۳

اطلاعیه گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال درباره «قتل» ستار بهشتی در زندان





گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال ایران، در اطلاعیه‌ای، ضمن محکوم کردن قتل ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی که پس از بازداشت توسط پلیس سایبری در زمان بازداشت کشته شد، با خانواده‌ی وی ابراز هم‌دردی کردند.

در این اطلاعیه هم‌چنین بر اهمیت آزادی بیان و پافشاری جهانی بر این اصل بدهی تاکید شده است.

ستار بهشتی روز نهم آبان ماه با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش در رباط‌کریم بازداشت گردید و پس از یک هفته نیروهای امنیتی خبر مرگش را به خانواده‌‌اش دادند. پیکر وی به گفته‌ی شاهدان عینی، آثار ضرب‌وشتم و خون‌ریزی بر روی آن مشهود بود، روز ۱۸ آبان و بدون حضور پدر و مادر و اعضای درجه‌ی یک خانواده‌اش به خاک سپرده شد.

بر اساس برخی اخبار تایید نشده، هم‌اکنون خانواده این وبلاگ‌نویس زیر فشار شدید مامورین امنیتی هستند و در حبس خانگی غیررسمی قرار دارند.
به گزارش بامدادخبر، متن اطلاعیه گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال ایران به شرح زیر است:

جمهوری اسلامی بر روال سابق خویش، جوان معترض دیگری را به قتل رساند. ستار بهشتی، جوانی مثل دیگر جوانان این سرزمین که در کنار کار و کسب و زندگی خویش، محنت و نکبت حاکم بر میهن را نیز فراموش نمی کرد و از این رو با تاسیس وبلاگی ساده، به بیان نظرات انتقادی خویش می‌پرداخت. اما گزمه‌های حکومتی تاب این انتقادات را نیز نیاوردند و ستار را از منزلش به جایی نامعلوم منتقل کرده و در زیر بازجویی‌ها وی را به قتل رساندند و آنگاه با خانواده‌اش تماس گرفتند که بیایید و جنازه‌ی فرزندتان را تحویل بگیرید.

گمان نمی‌بریم تاریخ این سرزمین این حد از قساوت را به این حد از گستردگی به یاد داشته باشد. در زمانه‌ای که آزادی بیان در اقصی نقاط این کره‌ی خاکی، به اصلی بدیهی تبدیل گشته است، کشتن یک جوان به دلیل محتوای انتقادی نوشته‌های وبلاگش، تنها از ددمنشانی تحجرنشان بر می‌آید.

ناکسان حاکم بر خانه‌ی پدری، به یاد داشته باشند که خون ستار و امثال ستار، تنها و تنها به عمق نفرت ایرانیان و افکار عمومی جهانیان از حکومت بی‌بن و ریشه‌ی آنان خواهد افزود و مشروعیت ناداشته‌ی آنان را بیش از پیش، دستخوش بحران خواهد ساخت.

گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال ایران، درگذشت ستار بهشتی را به خانواده‌اش و جامعه‌ی بزرگ آزادی‌خواهان ایرانی تسلیت گفته و یاد وی و دیگر جوانان کشته شده به دست ضحاک‌صفتان جمهوری اسلامی را زنده نگاه می‌دارد.


بامدادخبر – گروه دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال ایران

هیچ نظری موجود نیست: