دنبال کننده ها

۱۳۸۸/۰۳/۲۴

آخرين خبرها: کوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشيده شد


در پی حمله نيروهای لباس شخصی و امنيتی به تجمع دانشجويان ساکن کوی دانشگاه تهران، بيش از پانزده تن از دانشجويان ساکن کوی دانشگاه تهران در اثر اصابت گلوله به ايشان، به شدت مجروح شدند. تجمع دانشجويان ساکن کوی دانشگاه تهران که از آغاز يکشنبه شب، بيست‌وچهارم خرداد ماه آغاز شده‌بود. با ورود نيروهای لباس شخصی و امنيتی به داخل کوی و مستقر شدن در ساختمان تخليه‌شده ۲۳ می‌رود که به جنگی نابرابر تبديل شود. در جريان تلاش نيروهای امنيتی برای ورود به کوی و در حين درگيری ميان نيروهای امنيتی لباس شخصی با دانشجويان، بيش از پانزده نفر از دانشجويان تنها به علت اصابت گلوله به شدت مجروح شدند. از ميان مجروح‌شد‌گان، وضعيت دانشجويی به علت خونريزی از ناحيه گردن و صورت به شدت وخيم است. هم‌چنين دو مورد از تيرهای شليک‌شده به صورت دانشجويان برخورد کرده‌است که يکی از دانشجويان از ناحيه چشم آسيب‌ ديده‌است و به گفته دانشجويان پزشکی حاضر در کوی، احتمال از دست دادن چشم وی زياد است. ديگر تيرها به پا و بدن دانشجويان اصابت کرده‌است که منجر به جراحات و زخم‌های عميق روی بدن آن‌ها شده‌است. درگيری‌ها در کوی دانشگاه تهران در حالی در ساعت ۲ پس از بامداد ادامه دارد که شبکه موبايل در سراسر تهران برای بار دوم پس از اعلام نتايج انتخابات قطع شده‌است.

درگيريهای شبانه در سراسر پايتخت


درگيری هاي شهر تهران كه از صبح امروز آغاز شده كم كم به اوج خود رسيده است. مردم در اعتراض به آراء اعلام شده از سوی ستاد انتخابات وزارت كشور به خيابان ها ريخته تا اعتراض خود به اعلام رياست جمهوری 24 ميليونی احمدی نژاد را به گوش همه برسانند. خيابان های وليعصر از ميدان وليعصر تا پارك ساعی و ميدان ونك، ميدان 7 تير، خيابان های قائم مقام و وزرا، صحنه درگيری با نيروهای يگان ويژه است. در اين درگيری ها به شدت مردم مضروب شده و تعداد زيادی از جوانان جراحت های شديد برداشته اند. ضرب و شتم مردم بيشتربا باتوم و در برخی مناطق با سنگ انجام می گرفت.
هم ميهن: درگيري هاي شهر تهران كه از صبح امروز آغاز شده كم كم به اوج خود رسيده است. مردم در اعتراض به آراء اعلام شده از سوي ستاد انتخابات وزارت كشور به خيابان ها ريخته تا اعتراض خود به اعلام رياست جمهوري 24 ميليوني احمدي نژاد را به گوش همه برسانند. خيابان هاي وليعصر از ميدان وليعصر تا پارك ساعي و ميدان ونك، ميدان 7 تير، خيابان هاي قائم مقام و وزرا ،صحنه درگيري با نيروهاي يگان ويژه است. در اين درگيري ها به شدت مردم مضروب شده و تعداد زيادي از جوانان جراحت هاي شديد برداشته اند. ضرب و شتم مردم بيشتربا باتوم و در برخي مناطق با سنگ انجام مي گرفت.در جاي جاي شهر موتورهاي يگان ويژه توسط مردم آتش زده شده و در خيابان قائم مقام يك دستگاه اتوبوس توسط مردم به آتش كشيده شد.يگان ويژه نيز با استفاده از گاز اشك آور و فلفل مردم را سعي داشت مردم را متوقف كند.در حالي كه موج اعتراضات مردمي به شدت گسترده است، خيابان هاي اطراف وزارت كشور مسدود شده است. ميدان فاطمي به قرق نيروي يگان ويژه درآمده و ورودي ميدان بسته شده است.اين در حالي است كه مغازه هاي خيابان وليعصر و ميدان فاطمي كاملا بسته است و برخي كه كركره هايشان تا نيمه كشيده شده به مردم كه در حال فرار از دست يگان ويژه هستند، پناه مي دهند.چندين مغازه توسط يگان ويژه تخريب و شيشه مغازه ها شكسته شد.

برگرفته از سایت ایرانیان انگلستان

125 نفر از اساتید دانشگاه صنعتی شریف استعفا دادند

125 نفر از اساتید دانشگاه صنعتی شریف با محكوم كردن تقلب در آرای مردم استعفا دادند و اعلام كردند كه تا زمان احقاق حقوق ملت از حاضر شدن در سر كلاسهای درس و برگزاری امتحانات خودداری می كنند.

بزرگترین گاف وزارت کشور در عددسازی انتخابات


یورش به بیمارستانها به قصد دستگیری زخمی شدگان و تهدید پرسنل درمان کننده به بازداشت

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از بیمارستان هزار تختخوابی شب گذشته نیوهای گارد ویژه به اورژانس این بیمارستان یورش بردند وقصد دستگیری زخمی شدگان درگیریهای روز گذشته را داشتند.حوالی ساعت 01:30 انبوهی از نیروهای گارد ویژه همراه با مامورین وزارت اطلاعات به بخش اورژانس بیمارستان 1000 تختخوابی تهران (خمینی) یورش بردند. آنها با پزشکان و پرستاران معالج زخمی شدگان درگیریهای روز گذشته وحشیانه برخورد کردند . نیروهای وزارت اطلاعات که همراه با گارد ویژه به این بیمارستان یورش برده بودند خواستار دستگیری زخمی شدگان و همراهان آنها بودند که با مقاومت و ایستادگی پزشکن و پرستاران معالج مواجه شدند. نیروهای امنیتی وقتی که با ایستادگی پرسنل بخش اورژانس این بیمارستان مواجه شدند تهدید به بازداشت آنها نمودند. برخورد وحشیانه و غیر انسانی مامورین وزارت اطلاعات و گارد ویژه با پرسنل معالج بخش اورژانس این بیمارستان برای مدت طولانی ادامه داشت و کادر درمانی در این مدت قادر به ادامه معالجه زخمی شدگان نبودند. وضعیت بعضی از زخمی شدگان وخیم بود و همچنین بر تعداد انتقال افراد زخمی شده افزوده می شد.بنابه گفتۀ زخمی شدگان و همراهان آنها این درگیری تا ساعت 03:30 ادامه داشت . وبا مقاومت پرسنل شریف این بخش و همراهان زخمی شدگان مامورین وزارت اطلاعات و گارد ویژه از آنجا پس رانده شدند .اکثر زخمی شدگان بخاطر ترس از دستگیری بصورت سطحی مورد درمان قرار می گیرند و علیرغم شرایط و خیم بعضی از آنها که دچار زخمهای عمیق و خطرناک هستند در سطح پانسمون خود اکتفا می کنند و با آن شرایط به منازل خود بازمی گردند.عملکرد مامورین وزارت اطلاعات یادآور اعمال آنها در دهۀ 60 می باشد که زخمی شدگان آن زمان را از تخت بیمارستان دستگیر می کردند و به زندان منتقل می شدند.در درگیریهای دیروز حتی بیمارستانها و پرسنل آنها که به صرف انجام وظیفه انسانی و شغلی خود عمل می کردند در امان نبودند و مورد یورش و اهانت و تهدید به دستگیری می شدند.

اولين قدم استوار جوانان ايراني بعد از انقلاب


و باز هم قدمي نو از جوانان ايراني ،اميدوارم که خداوند به همگي شما عزيزان قدرت واستقامت اعطا فرمايد تا بتوانيد با عظمي راسخ و با تفکر خويش در مقابل دولت جبر و زور بايستيد.به اميد پيروزي