دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۳/۰۱

«رهبران بازداشت شده بهايی، از حق داشتن وکيل محرومند»

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ايران، روز سه شنبه خبر بازداشت ۶ تن از مسئولان جامعه بهائيان ايرانی را تاييد کرد و گفت علت بازداشت اين افراد «اقدام عليه امنيت ملی» بوده است.
اين در حالی است که به گفته جامعه بهائيان خارج از ايران، گروهی که روز چهارشنبه، ۲۵ ارديبهشت ماه بازداشت شده اند، تمامی اعضای «محفل ملی غير رسمی بهائيان ايران» هستند که وظيفه بررسی مشکلات بهائيان ايران را به عهده داشتند.
دکتر فرهاد ثابتان، استاد اقتصاد دانشگاه ايالتی کاليفرنيا و از مسئولان مطالعات و مسائل حقوق بشر جامعه جهانی بهايی، در گفت وگو با راديو فردا، می گويد :

ضرب و شتم زندانی سیاسی علی حیدریان توسط پاسداران زندان رجایی شهر کرج

بنا بر اخبار رسیده از زندان رجایی شهر کرج ( گوهردشت ) زندانی سیاسی علی حیدریان توسط پاسداران زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است .
آقای علی حیدریان زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج ( گوهردشت ) که به اتهام عضویت در پ ک ک به اعدام محکوم شده است ساعاتی پیش توسط پاسداران بند مورد ضرب وشتم قرار گرفته است و قسمتی از صورت وی بر اثر ضربات وارده شکافته شده است ، مسئولین زندان.....

مقاومت یک زن جوان در خیابان در مقابل نیروهای سرکوبگر رژیم


فیلم کوتاه زیر که با دوربین تلفن همراه گرفته شده است، صحنه درگیری و بکش بکش یک زن جوان با مأمورین سرکوبگر رژیم ضد زن جمهوری اسلامی را ثبت کرده است.
این فیلم چند ماشین پلیس و گشت نیروهای رژیم را نشان میدهد که در وسط خیابانی توقف کرده اند. یکی از مأمورین با بلندگوی ماشین از مردم میخواهد که متفرق شوند. همزمان دو تن از زنان نیروی انتظامی سرکوبگر رژیم تلاش میکنند تا زن جوانی را کشان کشان به داخل یکی از ماشینهای پلیس ببرند. زن جوان با شدت تمام مقاومت کرده و ضمن دفاع از خود به سر و صورت زنان نیروی انتظامی کوبیده و با صدای بلند پشت سر هم فریاد میزند" ولم کن، ولم کن..."
مردم ابتدا با ناباوری فقط شاهد صحنه هستند، اما همینکه زن جوان از جمعیت کمک میخواهد، صدای بوق ماشینها بلند شده و مردم حاضر در صحنه با صدای بلند به هو کردن نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی می پردازند. بلافاصله بعد از آن زن جوان که جان و نیروی تازه ای گرفته بوده است، از دست این نیروهای سرکوبگر فرار کرده و نیروهای متجاوز به آرامش و آزادی مردم نیز خودشان را جمع وجور میکنند.
این تجربه بخوبی نشان میدهد که چطور با مقاومت، با سر وصدا و کمک خواستن از دیگر مردم در صحنه و با پشتیبانی و همبستگی میتوان در فاصله ای کمتر از دو قیقه نیروهای انتظامی سرکوبگر رژیم را به عقب نشینی مجبور کرد.همچنین این تجربه کوچک نشان میدهد که اگر در هر جا و موقعیت دیگر مردم به بجای تماشا کردن وارد صحنه شوند، میتوانند از شرف و حرمت انسانی خود دفاع کرده و متجاوزین به مردم را به عقب بنشانند.
ببینید

ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و یورش رژیم به صفوف آنها


صبح روز پنج شنبه 26 اردیبهشت در حالی که کارگران نیشکر هفت تپه در یازدهمین روز اعتصاب خود به همراه خانواده های خویش از فرمانداری شوش به طرف بازار شهر در حال راهپیمایی بودند مورد یورش وحشیانه نیروهای انتظامی رژیم قرار گرفتند । مزدوران رژیم به قصد پراکنده کردن صفوف کارگران اعتراضی آنها را با باطوم مورد ضرب و شتم قرار دادند که .....

احمد باطبي از ايران خارج شد


شرح وضعيت نگران کننده وي و معرفي سخنگوي برون مرزي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايرانبدينوسيله به اطلاع افکار عمومي ميرسانيم ، احمد باطبي عضو کادر مرکزي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران و از شناخته شده ترين چهرهاي جنبش دانشجويي و زندانيان سياسي در سه دهه اخير حکومت جمهوري اسلامي در پي اقدامات جديد و تهديدات روزافزون دستگاه امنيتي جمهوري اسلامي در فروردين ماه سال جاري با پايان يافتن مرخصي استعلاجي خود و در آستانه بازگشت به زندان جهت ادامه حکم 15 سال زندان خود ناچار به خروج از ايران گرديد। بر پايه گزارشات دريافتي ،....