دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۱۱/۲۳

تشدید برخوردها با "جرائم رایانه‌ای" در ایران


یک مقام نیروی انتظامی رژیم ایران از شروع برخورد با "متخلفان اینترنتی" خبر داده است. این اقدام اندکی پس از تصویب قانون جرائم رایانه‌ای در مجلس انجام می‌شود. در همین حال پروژه‌ای برای فیلترینگ بهتر سایت‌ها به جریان افتاده است.

فرمانده سپاه: مقابله با تهدیدات نرم به بسیج واگذار شد

فرمانده سپاه: مقابله با تهدیدات نرم به بسیج واگذار شد
سردار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که مقابله با تهدیدات نرم طبق مصوبه رهبر ایران به بسیج واگذار شده است.

آقای جعفری به تغییر و تحولات در ساختاری در سپاه اشاره کرده و گفته است که بر این اساس آمادگی‌های دفاعی و امنیتی به سلسله مراتب نیروی زمینی سپاه و مقابله با تهدیدات نرم و عمق بخشی داخلی به بسیج واگذار شده است. فرمانده سپاه روز دوشنبه بیستم و یکم بهمن(نهم فوریه) در جمع فرماندهان و بسیجیان تهران سخنرانی می کرد.

نیروی مقاومت بسیج یکی از ارکان پنجگانه سپاه است که اعضای آن داوطلبانی هستند که جزو کادر سپاه محسوب نمی شوند اما با سپری کردن دوره های آموزش نظامی، همچون کادر این نیرو، آمادگی دفاعی پیدا می کنند.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران، در آستانه دهه چهارم انقلاب، تهدیدات نه به شکل سخت و نظامی و نه نیمه سخت امنیتی، بلکه از جنس نرم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

محمد محسن سازگارا، از بنیانگذاران سپاه پاسداران که اینک در آمریکا به سر می برد، در گفت و گو با بخش فارسی بی بی فارسی گفت که تعریفی که ایران از براندازی نرم می دهد، به گونه ای است که هر نوع فعالیت سیاسی، اظهار نظر و انتقاد را می توان شامل براندازی نرم دانست و با آن برخورد کرد.

آقای سازگارا گفت که به میدان آوردن بسیج امکان سرکوب هرگونه فعالیت اجتماعی، فرهنگی و حتی اظهار نظر فکری را فراهم می کند.

این در حالی است که فرمانده سپاه گفته است که آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز گفته بود ما از تهدیدات خارجی و نظامی نمی‌ترسیم بلکه نگرانی و دغدغه او از داخل بود.

آقای جعفری گفت: “دشمن امروز استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی، تهاجم به باورهای دینی، سیاسی و اعتقادات مردم به نظام، انقلاب و ارزش‌های آن را نشانه گرفته است.”
ادامه مطلب