دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۸/۱۷

دستگيری جوانانی که آلت موسیقی در خیابان بدست میگیرند

دستگيري جواناني كه آلت موسيقي در دست دارند, شيوه جديدي است كه دولت براي سركوب بيشتر جوانان اتخاذ كرده است। يكي از اين جوانان به نام سلطاني كه خودش در معرض اين دستگيري قرار داشته به خبرنگار آژانس ايران خبر گفت: براي رفتن به كلاس بعد از ظهر از خانه خارج شدم اما ديگر برنگشتم. خانواده اين جوان گفتند: وقتي وي به خانه نيامد ما نگران شديم و به همه جا سرزديم, تا صبح تمام بيمارستانها را گشتيم اما خبري بدست نياورديم. از آنجا كه فرزندمان نقاش و نوازنده بود, اصلا فكر نمي كرديم سر و كارش با نيروي انتظامي و دستگيري باشد اما متاسفانه روز بعد متوجه شديم, اداره مفاسد اجتماعي وي را دستگير كرده است. نگران و وحشت زده به اداره مفاسد رفتيم و نگران از اينكه اتهام وي چيست؟ بعد ازپيگريهاي زياد افسر پرونده را ديديم و و فهميديم ايشان تنها بجرم در دست داشتن گیتار در خیابان دستگير شده است. سلطاني گفت: وقتي به بازداشتگاه رفتم, ديدم از اين موارد دستگيري بسيار زياد است و بعد از تحمل 48 ساعت بازداشت و معرفي به دادگاه با قيد ضمانت آزاد شدم. وي به خبرنگار ما گفت: من عاشق موسيقي بودم, اما امروز از آن متنفرم! كاري كردند تا ابد دور دنياي موسيقي را خط بكشم. نمي خواهم از خودم تعريف كنم, مثلا ما هنرمندان اين مملكت هستيم, 48 ساعت ما در كنار مشتي خلافكار, قاچاق فروش و ... نگه مي دارند, چنان برخوردي با ما مي كنند كه انگار جنايت كرده ايم! از طرفي خانواده هاي ما را در بيخبري نگه مي دارند كه ما تنبيه شويم. يك جوان در ايران بايد چه كار كند, تا از دستگيري و شر اين ماموران خلاص شود؟ جوانان دست به هركاري مي زنند به چشم مجرم به آنها نگريسته مي شود, كسي هست كه بگويد در اين مملكت ما اگر نخواهيم بسيجي بشويم, بايد چه كاره شويم كه كسي با ما كاري نداشته باشد؟ لازم به ذكر است كه آقاي سلطاني دانش آموز دبيرستان است اين دستگيري روي روحيه ايشان بسيار تاثير منفي گذاشته است.
منبع: آژانس ایران خبر ۱۳ آبان ۱۳۸۷

تهديد مجتبی سميع زاده (وبلاگ نويس) و همسرش توسط نيروهای امنيتی

نيروهای امنيتی با تهديد و تحت فشار گذاردن، مجتبی سميع نژاد وبلاگ نويس و زندانی سياسی سابق، خواهان توقف فعاليت های وی شده اند।به گفته اين وبلاگ نويس، نيروهای امنيتی چندی پيش با بازداشت همسر وی در خيابان، اقدام به تهديد او کرده اند. آنها از همسر سميع نژاد خواسته اند تا دادخواستی را عليه وی تسليم دادگاه نمايد و در آن از شوهرش به دلايل فساد اخلاقی شکايت نموده و طلاق بگيرد. همچنين اين افراد طی يک ماهه گذشته به طور مدام اين وبلاگ نويس را از طريق تلفن تهديد نموده اند.مأموران امنيتی "شيدا جهان بين"، همسر سميع نژاد را تهديد کرده اند که در صورتی که به خواسته ی آنان عمل نکند، او را دستگير خواهند کرد.سميع نژاد در همين رابطه در وبلاگش نوشته است: " ماموران امنيتی که طبق معمول هميشه هيچ مجوز و نشانی از خود نشان نداده‌اند همسرم را هنگام برگشت از محل کار، در خيابان متوقف می‌کنند و وی را سوار ماشين می‌کنند. آن‌ها به وی می گويند که می‌خواهند مرا به دليل فعاليت‌های سياسی و نوشتن وبلاگ بازداشت کنند. پرينت وبلاگ‌ام را نشان‌اش می‌دهند و بعد از وی می‌خواهند که از من جدا شده و به دليل مسائل اخلاقی از من شکايت کند و وقيحانه از وی می‌خواهند که بر عليه من شکايت کند و می‌گويند که اگر اين‌کار را نکند خود وی راهی زندان می‌شود."مجتبی سميع نژاد، بلاگر وبلاگ " قمار عاشقانه" است، که در وبلاگش، به نوشتن ديدگاه های انتقادی خود نسبت به مسائل نقض حقوق بشر در کشور می پردازد. وی که پيش تر نيز صاحب وبلاگ های " من نه منم"و" استيچه" بوده است، در پرونده معروف به وبلاگ نويسان در سال ۸۳ از سوی نيروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به مدت ۳ ماه در سلول های انفرادی بند ۲- الف زندان اوين به سر برد. وی سپس تا زمان آزادی خود، در روندی خلاف قانون به زندان قزل حصار که محل نگهداری مجرمين با جرايم شرارت، مواد مخدر و ॥ است، منتقل شده و به مدت ۶ ماه در بند " قاتلان افغان" نگهداری شد.لازم به یِادآوری است در طی شهريور تا آبان ۱۳۸۳ مدعی العموم تهران، سعيد مرتضوی، بازداشت ۲۱ وبلاگ نويس و دست اندرکاران سايت های خبری اينترنتی را در بازداشتگاهی مخفی همراه با شکنجه هماهنگی کرد. چهارتن از وبلاگ نويسان بازداشت شده، پس از چندی با قرارگرفتن در برابر دوربين، ناچار به اعتراف عليه خود شدند. اين افراد پس از آزادی کليه اعترافات خود را ناشی از فشارهای وارده در زندان دانسته و از شکنجه های جسمی و روانی خود در مدت بازداشت خبر دادند.
منبع: کميته گزارشگران حقوق

باز هم بسیج در خیابان های تهران

محمد ضرغامی
عبدالله عراقی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیراً در گفت و گو با رسانه‌های داخلی ایران خبر از آغاز گشت‌های بسیج در تهران داده‌است.
به گفته اين مقام سپاه پاسداران، اين طرح با هدف ارتقای امنیت صورت می‌گیرد و بسیجیان شرکت‌کننده در این طرح، «آموزش‌های لازم» را در این زمینه کسب کرده‌اند.
عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار در تهران در گفت و گو با راديو فردا، با اشاره به مسئله اموزش این نیروها، از پیامدهای آغاز گشت‌های بسیج در پایتخت می‌گوید:
عبدالرضا تاجیک: آموزش دادن، نیازمند صرف بودجه است. آیا کسانی که آموزش دیده‌اند، می‌خواهند به طور رایگان، این کار را برعهده گیرند یا باید خدمات و امکاناتی را در اختیار این نیروها قرار داد.
اگر قرار است این همه بودجه برای این افراد تأمین شود، چرا برای نیروی انتظامی و کادر رسمی آن که موظفند در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند، هزینه نمی‌شود و برای افرادی که خارج از این مجموعه هستند، هزینه شده‌است؟
بشنوید:
گفت و گو با عبدالرضا تاجیک
بیشتر بخوانید:
آغاز گشت‌های امنيتی بسيج؛ بازگشت به دهه اول انقلاب؟
باید پاسخ داده شود که آیا نیروی انتظامی برای تأمین امنیت، توان لازم را ندارد و امکانات و هزینه لازم به این نیرو اختصاص نیافته‌است که مجبور شده از نیروهای بسیج که زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و طبق قانون، برای آنها وظایف دیگری تعریف شده است، استفاده کنند.
بر اساس قانون، وظیفه محول شده به سپاه پاسداران، پاسداری و دفاع از انقلاب است.
رادیو فردا: در گذشته، مقام های نیروی انتظامی با حضور نیروهای بسیجی در اجرای طرح امنیت اجتماعی مخالفت می کردند، اما آیا طرح امنیت اجتماعی از مرحله استقرار عبور کرده است که در حال حاضر، حضور این نیروها در اجرای این طرح توجیه شود؟