دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۴/۲۱

ورود به شهری نزدیک شما؟


هفته نامه اکونومیست چاپ لندن در شماره 11 ژوئیه خود مطلبی را به آزمایش موشکی اخیر ایران و تاثیر آن بر شرایط منطقه اختصاص داده است.
در این مقاله که با عنوان "ورود به شهری نزدیک شما؟ لطفا خیلی وحشتزده باشید" چاپ شده آمده است که آمریکا و اسرائیل بارها به شکلی تلویحی به امکان دست زدن به عملیات نظامی برای متوقف کردن فعالیت احتمالی ایران در زمینه ساخت تسلیحات اتمی اشاره کرده اند اما سروصداهای اخیر ممکن است جدی تر از پیش باشد.
اکونومیست می افزاید که ظهور مجموعه ای از عوامل....

ايران عکس آزمايش موشکی را "دستکاری" کرده است، بی بی سی



ايران متهم شده است که تصوير آزمايش موشکی تازه خود را احتمالا برای اغراق در مورد توانايی های نظامی اش دستکاری کرده است.ايران روز چهارشنبه اعلام کرد که ۹ موشک را به طور آزمايشی پرتاب کرده است از جمله موشک شهاب ۳ که اسرائيل در تيررس آن است.
در يکی از تصاوير وبسايت سپاه پاسداران ايران به نظر می رسد که چهار موشک از سکويی صحرايی درحال صعود به آسمان هستند.

حکم اعدام فرزاد کمانگر، معلم دربند، تایید شد

حکم اعدام فرزاد کمانگر، معلم دربند، تایید شد. به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته دیوان عالی کشور، حکم اعدام فرزاد کمانگر را به همراه علی حیدریان و فرهاد وکیلی از فعالان سیاسی کرد تایید کرد. فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی در اردیبهشت ماه سال ۸۵ بازداشت و در اسفندماه سال ۱۳۸۶ و در دادگاه اولیه به اعدام محکوم گردیده بودند که روز گذشته تائید احکام اولیه در دیوان عالی کشور توسط اجرای احکام به آنان ابلاغ گردید. پیش از این نهادهای مختلف حقوق بشری و صنفی از جمله سازمان عفو بین الملل، فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان، کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، کانون صنفی معلمان ایران، انجمن صنفی معلمان استان کردستان نسبت به حکم اعدام فرزاد کمانگر اعتراض کرده اند. همچنین بسیاری از دانشجویان و زندانیان سیاسی و ۱۱۰۰ تن از مردم کامیاران خواستار آزادی وی شده اند. کمانگر در نامه ای به مناسب روز معلم به دانش آموزانش نوشته بود: "دلم برای همه شما تنگ شده، اینجا شب و روز با خیال و خاطرات شیرینتان شعر زندگی میسرایم، هر روز به جای شما به خورشید روزبخیر میگویم، از لای این دیوارهای بلند با شما بیدار میشوم، با شما میخندم و با شما میخوابم. گاهی « چیزی شبیه دلتنگی » همه وجودم را میگیرد. کاش میشد مانند گذشته خسته از بازدید که آن را گردش علمی مینامیدیم، و خسته از همه هیاهوها، گرد و غبار خستگیهایمان را همراه زلالی چشمه روستا به دست فراموشی میسپردیم، کاش میشد مثل گذشته گوشمان را به «صدای پای آب » و تنمان را به نوازش گل و گیاه میسپردیم و همراه با سمفونی زیبای طبیعت کلاس درسمان را تشکیل میدادیم."

صدور قرار منع تعقیب برای متهمان پرونده مرگ دکتر زهرا بنی یعقوب

تغییر برای برابری: صدور قرار منع تعقیب برای متهمان پرونده مرگ دکتر زهرا بنی یعقوب؛ شیرین عبادی: به این قرار اعتراض داریم
پرونده مرگ دکترزهرا بنی یعقوب، از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب دادگاه همدان مختومه اعلام شد و برای تمامی متهمان این پرونده قرار منع تعقیب صادر شد.

شیرین عبادی، وکیل خانواده دکتر زهرا با تاکید بر اینکه به این قرار اعتراض خواهد شد، به تغییر برای برابری گفت: “به دنبال مرگ مشکوک دکتر زهرا بنی یعقوب من از سوی خانواده آن شادروان از کلیه ماموران و مسئولان دستگیری و بازداشت وی تقدیم کرده و دلائل خود را مبنی بر اینکه این مرگ مشکوک است و نمی تواند خودکشی باشد را به دادسرای شهر همدان ارائه کردم، اما از آنجا که همه متهمان جزو ابواب جمعی حوزه قضایی همدان بودند برای آنکه هر نوع شبهه ای از بین برود در خواست کردیم پرونده در تهران مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.”

به گفته عبادی این درخواست به دفتر آیت الله شاهرودی تقدیم شد و پس از بررسی های لازم مورد موافقت نیز قرار گرفت و مقرر شد که پرونده به تهران ارسال شود। در پیگیر هایی که پدر شادروان زهرا انجام دادند، حتی شماره نامه ارسالی به دادسرای همدان به وی داده شد، اما متاسفانه به مدت ۴ ماه دادسرای همدان اظهار می داشت که نامه به آنجا ارسال نشده است و پیگیری های وکلای این پرونده و پدر مرحوم زهرا جهت به اجرا درآوردن دستور آقای شاهرودی مبنی بر ارسال پرونده به تهران به جایی نرسید تا اینکه امروز، دادنامه ای به منزل دکتر زهرا ارسال وبه پدر او ابلاغ شد که بر اساس آن دادیار مسئول رسیدگی به این پرونده در شهر همدان بدون توجه به ادله ای که ارائه شده بود و بدون توجه به تذکرات شفاهی وکلای پرونده که دادسرای شهر همدان حق رسیدگی به این پرونده را ندارند، در کمال تعجیل قرار منع پیگیرد نسبت به کلیه متهمان را صادر کرده است.

زندان سنندج؛ اعدام فردی مجروح که قادر به ایستادن نبود

فعالان حقوق بشر در ایران
امروز پنجشنبه 20 تيرماه 1387 فردي به نام احمد خلج در زندان مرکزي سنندج به دار آويخته شد. وي به اتهام قاچاق مواد مخدر از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شده بود و در پي تائيد حکم از سوي يکي از شعب ديوان عالي کشور اعدام شد.
جداي از عادلانه يا ناعادلانه بودن حکم صادره چگونگي و کيفيت اجراي حکم پرسشهاي بسياري را برانگيخته و نشانگر اين واقعيت است که مقامات قضائي هيچگونه توجهي به قوانين ندارند و در هر حال فقط در پي به کرسي نشاندن حرف خود و ايجاد رعب و وحشت ميباشند.
خلج زماني که سحرگاه پنجشنبه متوجه شد ميخواهند او را اعدام کنند، اقدام به خودزني و زخمي نمودن خود نمود، بطوريکه به سبب شدت جراحات وارده و خونريزي بسيار به صورت بيهوش به بيمارستان اعزام و مورد رسيدگي پزشکي و درمان قرار گرفت. اما "بابايي" قاضي شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، در کمال ناباوري بر اجرای حکم اصرار ورزید و حکم اعدام احمد خلج پس از بازگشت از بيمارستان به اجرا گذاشته شد.
اين در حالي است که طبق قوانين مربوطه فردي که بيمار و مجروح باشد تا هنگام بازيابي سلامتي کامل اعدام نخواهد شد و از سويي ديگر بايستي حکم اعدام پيش از طلوع آفتاب به اجرا درآيد در غير اينصورت حکم اعدام به زماني ديگر موکول خواهد شد .
حکم اعدام آقاي خلج پس از ساعت 11 صبح در حالي که خونريزي شديدي داشت و حتي قادر به ايستادن نبود به اجرا گذاشته شد تا پس از اعدام محمد حسن زاده کودک 16 ساله در زندان سنندج، همچنان اعدامهاي نامتعارف ادامه داشته باشد.

ربوده شدن سه فعال سیاسی ایرانی مخالف رژیم توسط وزارت اطلاعات از ترکیه به ایران



در حدود يکسال پيش سه فعال سياسي مخالف جمهوري اسلامي به نامهاي ، فرود فولادوند (فتح الله منوچهري) ، ناظم اشميت (تابعيت ايراني - آلماني) و الکساندر ولي زاده (تابعيت ايراني - آمريکايي) در راستاي فعاليتهاي سياسي خود به کشور ترکيه سفر نمودند ، آخرين تماس تلفني اين افراد در منطقه وان ترکيه در کمتر از سه ساعت فاصله تا مرزهاي ايران بوده است و نهايتاً پس از ناپديد شدن اين افراد در تاريخ "چهارشنبه 27 دي 1385" اتومبيل آنان در منطقه حکاري در منطقه مرزي ايران-ترکيه با شيشه هاي شکسته و بدون پلاک يافت گرديد।ااين مجموعه از موضوع مذکور در همان زمان مطلع گرديد اما بعلت ابهامات موجود و نياز به تحقيقات تا امروز واکنشي به موضوع نداشته است ، بالاخص که سرآغاز موضوع در خارج از مرزهاي رسمي کشور ايران بوده است . اما بالاخص در طي ماههاي اخيراين مجموعه با توجه به به يافتن شاهدين و مستنداتي روشن که موضوع ربوده شدن اين افراد توسط نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي در يک عمليات برون مرزي و زنده بودن و زنداني بودن اين افراد را به يقين نزديک نموده است. اقدام به صدور اين اطلاعيه جهت تنوير افکار عمومي مينمايد.ا