دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۸/۱۹

مانور گسترده ۶ روزه ناجا در تهران برای “امنیت عمومی”

نیروی انتظامی عملیاتی گسترده در شهر تهران برگزار می کند
در اقدامی کم سابقه، نیروی انتظامی با حضور ۳۰ هزار مامور یک رزمایش شهری شش روزه را در سطح شهر تهران با عنوان “رزمایش امنیت و آرامش در شهر تهران” برگزار می کند.

سرتیپ عزیزالله رجب زاده فرمانده انتظامی تهران در یک نشست خبری از برگزاری این رزمایش خبر داده که قرار است از روز دوشنبه بیستم آبان به مدت شش روز برگزارشود.

آقای رجب زاده گفته است: “نیروی انتظامی مظهر اقتدار و ضامن ایجاد نظم و امنیت برای مردم است و برای حفظ این اقتدار کسب آمادگی لازم در گرو اجرای طرح های امنیتی است.”

در اجرای این طرح که در مناطق مختلف شهر تهران برگزار می شود، ۳۰ هزار مامور نیروی انتظامی با چهار هزار دستگاه خودرو حضور خواهند داشت.

برگزاری چنین رزمایش شهری بزرگ و گسترده ای از سوی نیروهای پلیس در ایران بی سابقه است. این رزمایش در ده مسیر برگزار می شود و خیابانها و اتوبانهای اصلی شهر تهران را در بر می گیرد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، “تمامی کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی در تهران بزرگ با یکدیگر هم قسم شده اند تا با اجرای طرح های مستمر، امنیت و آرامش را به شهر تهران بازگردانند.”

آقای رجب زاده، آموزش، تمرین و کسب آمادگی را سه هدف رزمایش اعلام کرده و گفته است:”ارتقای امنیت اجتماعی، آمادگی، هماهنگی با دستگاههای مرتبط، حراست و حفاظت مبتنی بر آرامش فردی، آموزش به شهروندان، حفاظت از مراکز حساس، و نمایش قدرت از دیگر اهداف این رزمایش است।”

تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

ظهر امروز دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به مشکلات صنفی و فرهنگی این دانشگاه تجمع کردند.

در این تجمع که بیش از ۵۰۰ تن از دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه شرکت داشتند، دانشجویان معترض ضمن اعتصاب غذا، سینی های ناهار خود را از سلف غذاخوری تا درب دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه چیدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دانشجویان به مشکلاتی نظیر کیفیت بد غذا، وضعیت خوابگاه ها و تفکیک جنسیتی و … معترض هستند.

در این تجمع دانشجویان پس از سر دادن شعارهایی و خواندن سرود یار دبستانی دبستانی به سمت ساختمان مرکزی دانشگاه راهپیمایی کرده و در آنجا ۶ نفر را به عنوان شورای معترضین برای پیگیری خواسته های دانشجویان انتخاب کردند.

خبرنامه امیرکبیر