دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۱۱/۱۱

شمار اعدام‌های ۲ هفته اخیر در ایران به ۴۸ نفر رسید

بنابر گزارش‌های مختلف رسانه‌های ایران، طی دو هفته اخیر ۴۸ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

در دو هفته اخیر چهار نفر در اراک، ۹ نفر در یزد، چهار نفر در اصفهان، یک نفر در کرج، ۱۹نفر در تهران، شش نفر در بجنورد، چهار نفر در مشهد و یک نفر در کازرون اعدام شده‌اند.

طی یک هفته اخیر نیز مجموعا ۲۲ نفر در ایران اعدام شدند. از اعدام شدگان جدید چهار نفر در مشهد، شش نفر در بجنورد، دو نفر در اصفهان، هشت مرد و یک زن در زندان اوین تهران، و یک مرد در کازرون حلق‌آویز شده‌اند.

به این ترتیب شمار اعدام شدگان در ایران از ۲۹ دی ماه، و طی کمتر از دو هفته، به ۴۸ نفر رسیده است.

۱۰ اعدام در خراسان

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، از قول دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، از اجرای مجازات اعدام شش نفر در استان خراسان شمالی در ششم بهمن ماه خبر داده است.

میرعلم سیدی، دادستان عمومی و انقلاب خراسان شمالی، جرم اعدام شدگان در زندان مرکزی بجنورد را «فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر، تجاوز به عنف، ایراد ضرب و جرح با چاقو، شرب خمر، آدم‌ربایی وسرقت به عنف» اعلام کرده و گفته است: «قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی و هتک حیثیت جامعه می‌شوند، قاطعیت دارد.»

در مشهد نیز صبح سه‌شنبه، هشتم بهمن ماه، چهار نفر که روزنامه قدس آنها را «پسران شیطان صفت» خوانده است اعدام شدند.

این روزنامه اسامی اعدام شدگان در زندان مرکزی مشهد را اعلام نکرد اما به نقل از مقام‌های قضایی در خراسان رضوی جرم چهار پسر اعدام شده را «ربودن دو پسر نوجوان و ارتکاب اعمال خلاف اخلاق با یکی از آنها» در یک سال قبل ذکر کرده است.

بنابر همین گزارش، حکم اعدام این چهار نفر از سوی شعبه ۵ دادگاه کیفری خراسان رضوی صادر و پس از تایید دیوان عالی کشور صبح سه‌شنبه به اجرا در آمده است.
ادامه مطلب