دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۸/۲۱

دستگيری بيژن مرتضوی، خواننده و آهنگساز مقيم لس‏آنجلس در فرودگاه ايران، تابناک + خبر تكميلی: تکذیب ناجا

يک خواننده لس آنجلسی، عصر جمعه، هنگام ورود به تهران در فرودگاه امام خمينی دستگير شد. به گزارش منابع خبر، اين خواننده که بيژن مرتضوی نام دارد، هنگام ورود به فرودگاه امام خمينی (ره) توسط مأموران حفاظت فرودگاه دستگير شد.
هم‌اکنون اطلاعات بيشتری از نحوه و علت دستگيری وی در دست نيست।
خبر تكميلی:
واکنش ناجا به خبر دستگیری بیژن مرتضوی، ایسنا
ناجا دستگیری بیژن‏مرتضوی را تکذیب کرد
رييس مركز اطلاع‌رساني نيروي انتظامي، خبر دستگيري بيژن مرتضوي ـ خواننده و موسيقيدان ايراني مقيم آمريكا ـ را تكذيب كرد.
سرهنگ احمدي گفت: بيژن مرتضوي در تاريخ 28 شهريور امسال از كشور خارج شده و تا اين تاريخ ورود مجددي به ايران نداشته است.
به گزارش خبرنگار ايسنا، خبر دستگيري بيژن مرتضوي از سوي برخي رسانه‌ها در روز جمعه 17 آبان ماه عنوان شده بوده كه براساس آن پليس، اين خواننده را در فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) دستگير كرده است.

هفده سال زندان بخاطر سوگواری در خاوران

دادگاهی در تهران برای یک شهروند ایرانی به نام "محمد علی منصوری" هفده سال زندان تعیین کرد.
به گزارش منابع حقوق بشری آقای منصوری سال گذشته خورشیدی در روز یازدهم شهریور ماه دو روز پس از شرکت در مراسم یادبود آنچه که جانباختگان " قتل عام زندانیان در سال شصت وهفت " نامیده می شود توسط مامورین حکومتی دستگیر و به زندان برده شد। وی بنا بر همین گزارش های چهار ماه را در "زندان انفرادی" نگاه داشته شده و بالاخره پس از یازده ماه بلاتکلیفی دادگاه اسلامی وی را به هفده سال زندان محکوم کرد.

حکم قطع انگشتان دست دو نفر به خاطر سرقت

روشنگری.درد ناشی از استقرار يک رژيم خودکامه مذهبی در ايران هرگز کهنه نمی شود، اما وقتی خبرهايی از نوع زير يعنی صدور حکم قطع اعضای بدن و امثال آن ميرسد، به راستی که بر زخم کهنه نمک پاشيده ميشود. اگر قرار بود اين حکم وحشيانه و غيرانسانی در مورد هيات حاکمه جمهوری اسلامی اجرا شود، در هيات حاکمه اسلامی ايران دستی باقی نمی ماند. اما عليرغم آرزوی عمومی خلع يد از جمهوری اسلامی در ايران، حکم همچنان وحشيانه و غير انسانی باقی ميماند. اعتماد پرونده دو سارق که اقدام به سرقت هاى متعدد خودرو در نقاط مختلف تهران کرده بودند، پس از محکوم شدن به قطع انگشتان دست صبح ديروز در اجراى احکام بررسى شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از اجراى احکام دادسراى ناحيه 16 حدود ساعت 20 روز 16 بهمن سال 85 ماموران انتظامى در پى اعلام مرکز فوريت هاى پليسى 110 مبنى بر وقوع يک فقره سرقت در جنوب تهران براى بررسى موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.مردى به نام, احمدل., با مشاهده ماموران اظهار داشت؛ وقتى مى خواستم به انبارى منزل مان از داخل پارکينگ وارد شوم، ديدم خودرويم سر جايش نيست. پس از بررسى موضوع متوجه شدم سارق يا سارقان با شکستن شيشه هاى خودرو آن را سرقت کرده اند. پس از ثبت اين شکايت، ماموران تحقيقات خود را با کسب دستور قضايى آغاز کردند و در نهايت پس از جست وجوى فراوان خودرو مورد نظر را از روى پلاک آن شناسايى و سرنشينان آن را دستگير کردند. ,سهيل م., و,نادر خ., پس از تشکيل پرونده قضايى و با اعتراف به 9 فقره سرقت خودرو در نقاط مختلف تهران گفتند؛ پس از شناسايى خودروها به داخل پارکينگ منازل يا شرکت ها مى رفتيم و با شکستن قفل فرمان و پدال شان آنها را سرقت مى کرديم و به فردى به نام حسين ل. مى فروختيم.پرونده متهمان پس از دستگيرى خريدار اموال مسروقه با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال و بنا بر راى صادره هر دو سارق به اتهام مشارکت در سرقت با حکم قطع چهار انگشت دست راست و رد مال به صورت مشترک محکوم شدند.همچنين طى حکم صادره مالخر پرونده نيز به تحمل سه سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد. بنا بر اين گزارش، پرونده مورد نظر پس از صدور راى براى رسيدگى نهايى در اجراى احکام بررسى شد.

وضعيت غيرانسانی دو جوان دوجنسه در سلول انفرادی

مهدي کوهنورد و سپيده زماني دو جوان دوجنسه (Transsexual) هستند که به ترتيب بابت پرونده هاي خود 9 ماه و 11 ماه است که در سلولهاي انفرادي بند 240 زندان اوين نگهداري مي شوند.نگهداري طولاني مدت افراد فوق در سلولهاي انفرادي بند 240 زندان مذکور فارغ از اتهام آنان تنها به دليل عدم پيش بيني مکاني براي نگهداري افراد خاص در زندان مي باشد و مسئولين زندان بي تفاوت در مورد وضعيت اين افراد و صدمات ناشي از نگهداري بلند مدت اين دو جوان دو جنسه در سلول انفرادي آنان را به فراموشي سپرده اند.اين در حالي است که به افراد فوق حتي امکان استفاده از هواخوري به صورت مرتب مانند ساير زندانيان داده نمي شود و نامبردگان علاوه بر شرايط غير انساني محيطي خود به برخوردهاي توهين آميز مسئولان مربوطه نيزمعترض هستند.

ويدئو رفتار غيرانسانی ماموران نيروی انتظامی با يک متهم