دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۱۱/۰۴

رئیس سازمان سنجش فاش ساخت: فشار سازمان بازرسی و قوه قضاییه برای واگذاری سهیمه ۴۰ درصدی به بسیجیان


پورعباس رئیس سازمان سنجش، با فاش ساختن فشار گسترده سازمان بازرسی و قوه قضاییه برای اختصاص سهیمه 40 درصدی به بسیجیان، از تهدید خود توسط این دو نهاد خبر داد. پورعباس در مصاحبه خود با خبرگزاری مهر با اشاره به این سهیمه 40 درصدی گفته است: اجرای مصوبه ای مبنی بر اینکه باقیمانده 40 درصد باید به بسیجیان فعال واگذار شود فشار زیادی را از ناحیه سازمان بازرسی و قوه قضاییه بر روی سازمان سنجش وارد می کند تا جایی که حتی به تهدید انفصال از خدمت مسئول سازمان سنجش نیز منجر شده است.
خبرنامه امیرکبیر

نجات کبری ن. از سنگسار

براساس دستور رییس قوه قضاییه، حکم سنگسار کبری ن. به صد ضربه شلاق تبدیل شد.

مریم کیان ارثی، وکیل کبری که بیش از دو سال است داوطلبانه این پرونده را پیگیری می کند، ضمن اعلام این خبر به خبرنگار میدان زنان افزود: در پاسخ به نامه من که وضعیت فعلی و واقعیات پرونده کبری نجار را برای رییس قوه قضاییه توضیح داده و درخواست عفو وی را منتقل کرده بودم، ایشان به کمیسیون عفو و بخشودگی دستور داده اند که حکم رجم موکلم به صد ضربه شلاق تبدیل شود.

کبری ن.، که درخواست عفو او تاکنون سه بار از سوی کمیسیون عفو و بخشودگی رد شده است، ۱۳ سال است که با کابوس سنگسار در زندان به سر می برد. وی که اخیرا به درخواست فرزندانش از زندان تبریز به زندان رجایی شهر انتقال یافت در این زندان، سکته قلبی کرده و از نظر سلامتی در وضعیتی دشوار به سر می برد.

مریم کیان ارثی، عضو شبکه وکلای داوطلب دو سال پیش در نامه ای دیگر به رییس قوه قضاییه چنین نوشته بود: “موکل اینجانب، کبری، ن. ، زنی است ۴۲ ساله، دیپلمه و اهل سنندج که در سال ۵۹ با همسرش ازدواج می کند. او مادر ۴ فرزند است.همسر او پس از گذشت مدت کوتاهی از زندگی مشترک گرفتار اعتیاد به هرویین شده و برای امرار معاش و گذران زندگی او را با آزار و شکنجه و تهدید فرزندان مشترک وادار به تن فروشی مینماید و دردناک تر اینکه همسر او افرادی را که میبایست با او همبستر می شدند انتخاب می کرده و خود نیز شاهد این صحنه می بوده و حتی اگر کبری خلاف میل وی رفتار می کرده مورد آزار و اذیت قرار می گرفته و در صورت هرگونه مقاومتی آزارها و ضرب و شتم متوجه فرزندان وی که در آن زمان کودک و خردسال بوده اند می شده است. لذا ایشان جهت جلوگیری از این مساله تسلیم شوهرش می شده تا اینکه پس از به دنیا آمدن فرزند چهارمش آنقدر عرصه به او تنگ می شود که اقدام به جدایی از همسرش می کند اما به علت داشتن دو فرزند دختر در خانه همسرش، به ناچار باز می گردد و روال سابق ادامه پیدا می کند.”