دنبال کننده ها

۱۳۸۸/۰۲/۱۰

مقاله یک روزنامه هلندی در رابطه با سرکوب اقلیتهای مذهبی در ایران

اقلیتها بهتر است خود را آماه کنند
سرمقاله
نیت اصلی و مقدم ایران: مجازات اعدام را بیشتر از پیش ترویج می کند شیعیان در ایران که دین رسمی شیعه را پیروی می کنند بسیار آشفته هستند، به علت اینکه قانون جدیدی که چند ماه قبل به تصویب رسید رعشه به تن تمامی افرادی انداخته است که دین خود را عوض کرده اند و این امر بدون توجه به پیروی از ادیان مختلف می باشد. این قانون جدید، به تصویب دولت جمهوری اسلامی رسیده ولی هنوز به مرحلۀ اجرا در نیامده است ، چون شورای نگهبان هم باید نظر نهایی خود را نسبت به تصویب این مادۀ قانونی ارائه بدهد ، اگرچه جواب شورای نگهبان مثبت است یا خیر؟ هنوز زود است که نسبت به آن پیش داوری شود.ایران چندان، کشور شفّافی نیست. ائتلافات قویّ، امروز و فردا دچار تغییر می شوند امّا متأسفانه قربانیان احتمالی این مادۀ قانونی، ائتلافی برای خود نمی توانند دریابند. آنها حتی دچار رعب و وحشت خاص نیز هستند ، مخصوصاً سه گروه بیشتر از همه :۱- “بهائیان”، ۲- مسلمانانی که از دین اسلام به دین مبین مسیحیت گرویده اند و ۳- همچنین متصوّفه و پیروان مکتب درویشی (درویشان) ، حقیقت این است که نگرش به آزادی مذاهب ( لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ-سورۀ بقره آیۀ ۲۵۶) بین اروپا و خاورمیانه اساساً متفاوت است.در خاورمیانه دین رسمی کشور در چهارچوب دولت با دستمال ابریشمی حفظ شده است، در حالیکه ادیان دیگر حتی اگر هم جزء پیروان اهل کتاب های آسمانی باشند باید درک صحیحی از وضعیت واقعی اقلیتی خویش داشته باشند.ایران تافتۀ جدا بافته ای بشمار نمی رود، تغییر دین به “منزلۀ شیطانی” بشمار رفته است، فی المثل مانند علفهای رونده که از ریشه در می آیند پیروان ادیان مختلف هیچ شانسی برای رشد نمی یابند از دوران قدیم این روال رایج و مرسوم بوده است و همینطور نیز خواهد ماند و با گذشت زمان تغییری به حال آن حاصل نمی شود.از قرن شانزده میلادی مذهب رسمی ایران شیعۀ اثنی عشری است ، اقلیتهای دینی تحت فشار بسیار سختی در دوران دولت نهم ، دولت محمود احمدی نژاد هستند.

کودک آزاری در میان دختران دو برابر پسران

در نشست سالانه انجمن حمایت از کودکان در ۸ اردیبهشت ۸۸ که به مناسبت روز کارگر برگزار شد، تعدادی از کودکان و اعضای انجمن از مشکلات عدیده‌ی کودکان کار سخن گفتند. مدیر داخلی انجمن نیز آماری از کودک آزاری ارائه داد و گفت: از اول اسفند ۴۱ مورد کودک آزاری به مددکاری گزارش شده است که ۶۴ درصد آن دختر و ۳۶ درصد پسر بودند. این آزارها ۳۳ درصد جسمی، ۳۶ درصد عاطفی، ۱۴ درصد غفلت، ۸ درصد جنسی و ۹ درصد آموزشی بوده‌اند.

وی افزود: ۶۶ درصد آزارها از طرف پدران، ۱۳ درصد مادران، ۱۱ درصد نامادری، ۷ درصد معلمان مدارس و ۳ درصد ناپدری بوده است.

یک سوم ایرانیان زیر خط مطلق فقر


رانده شدن نزدیک یک سوم ایرانیان به زیر خط فقر مطلق در حالی رخ داده است که بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی سازمان اوپک در سال 2007 دولت محمود احمدی‌نژاد با متوسط درآمد نفتی بالغ بر 62 میلیارد درسال طی سال‌های 2006 و 2007 میلادی بیشترین سهم درآمدهای نفتی (تنها از محل صادرات نفت خام) بین تمام دولت‌های پس از انقلاب اسلامی از آن خود کرده است.
تدوینگر نقشه جغرافیایی خط فقر در کشور، خط فقر مطلق كشوری در سال 83 را 238 هزار تومان، 84، 283 هزار تومان، 85، 325 هزار تومان و در سال 86 نيز 405 هزار تومان برشمرد و با اعلام اين كه خط فقر مطلق شهر تهران هم، در سال 86 ، حداقل 770 تا 780 هزار تومان بوده است، گفت: خط فقر مطلق استان تهران نيز در سال 83 ، 400 هزار تومان، 84 ، 480 هزار تومان، 85 ، 560 هزار تومان و سال 86 ، 650 هزار تومان و اين ارقام بيانگر رشد سالانه 18 درصدی خط فقر در كشور است.حسین راغفر با اشاره به ميزان افزايش درصد جمعيت زير خط فقر مطلق در سال های گذشته به هم میهن می گوید: در سال 83، 25/3 درصد، سال 84، 27/4 درصد، سال 85 ، 29درصد و سال 86، 31/3 درصد جمعيت كشور زيرخط فقر مطلق بسرمی بردند.

برگرفته از سایت پژواک یاران