دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۳/۰۸

دستگيری گسترده مسيحيان در ايران

روز 22 ارديبهشت ماه نيروهای امنيتی در شهر شيراز اقدام به دستگيری گسترده ده تن از تازه مسيحيان نمودند । اين ده تن که چهار تن آنان به نامهای همايون شکوهی غلامزاده، فريبا ناظميان پور، اميرحسين باب اناری و فاطمه شناسا که اعضای دو خانواده را تشکيل ميدهند بودند در فرودگاه شيراز بازداشت گرديدند. همچنين مامورين با مراجعه به منزل حميد علاءالدين حسين وی را به همراه سه فرزند خود به نامهای فاطمه علاءالدين حسين، محمد علی علاءالدين حسين و مجتبی علاءالدين حسين بازداشت نمودند و در آخرين مورد نيز در تاريخ 24/2/86 دو تازه مسيحی ديگر به نامهای محمود متين و آرش پنداری در حال تردد در يک پارک را دستگير نمودند . از افراد بازداشت شده .....

«ده شهروند مسیحی در شیراز دستگیر شده اند»

همزمان با انتشار خبر دستگيری چند نفر از بهائيان در شيراز به دلايل امنيتی، فعالان حقوق بشر در ايران می گويند که جمهوری اسلامی، ده نفر از شهروندان شيرازی را که به دين مسيحيت گرويده بودند بازداشت کرده اند.
«برادر گودرز»، يکی از «خادمان» یا گردانندگان کليسای ايرانيان در دبی درباره جزييات اين دستگيری ها به راديو فردا می گويد: «در تاريخ يازدهم ماه می، نيروهای امنيتی همايون شکوهی غلامزداه ۴۸ ساله را همراه با همسرش فريبا ناظميان که قصد شرکت در کنگره ای در دبی داشتند را در فرودگاه شيراز دستگير می کنند. بدنبال آن، حسين باب انارب ۲۵ ساله به همراه فاطمه شناسا ۲۵ ساله نيز دستگير شده که سه روز بعد آنها با سپردن وثيقه آزاد می شوند.»
وی افزود:« بنابر اطلاعات رسيده، پليس .....

دستگیری خانواده های زندانيان سياسی و جدا کردن کودکان خردسال از آنها

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج در چند ماه اخیر موج دستگیری خانواده های سیاسی شدت یافته است یکی از این خانواده ها ، خانواده آقای گرای می باشد .آقای علی جان گرای زندانی سیاسی دهۀ 60 همراه با همسرش خانم شهناز گرای در تاریخ 17 فروردین ماه امسال در یکی از خیابانهای شهر کرج توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شدند و به سلولهای انفرادی بند 8 گوهرداشت معروف به بند سپاه منتقل شدند . آنها چندین هفته در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی مامورین وزارت اطلاعات قرار داشتند .در تاریخ 22 فروردین ماه آقای محسن گرای 19 ساله فرزند این خانواده توسط فردی بنام محبی از بازجویان وزارت اطلاعات به اداره اطالاعات کرج فرآخوانده شد، او پس از مراجعه به این اداره دستگیر و به سلولهای انفرادی در بند سپاه انتقال داده شد . همچنین فرزند دیگر این خانواده بنام خانم آزاده گرای 25 ساله متاهل و دارای یک بچه 3 ساله توسط فردی بنام محبی از بازجویان وزارت اطلاعات با او تماس گرفته شد و به ایشان گفت که برای آزادی پدرشان میتواند سندی را بعنوان وثیقه قرار دهد تا او را آزاد کنند . محبی با این شیوه ایشان را فریب داد و او را هم بازداشت کردند . خانم گرای چندین هفته در سلولهای انفرادی علاوه بر شکنجه های جسمی و روحی بازجویان اطلاعات، دوری از فرزند خردسال اش را می بایستی تحمل کند که شرایطی بسا طاقت فرسا است . اخیرا آقای علی جان گرای و فرزندش محسن را به بند 4 زندان گوهرداشت منتقل کرده اند و آنها را ابتدا جدا از هم نگهداری می کردند . خانم شهناز گرای و آزاده گرای دختر ایشان در بند زنان در کنار مجرمان عادی و خطرناک نگهداری می شوند .تمامی اعضای این خانواده در بلاتکلیفی بسر می برند و توسط حاج کاظم رئیس زندان و علی محمدی معاون او دائم مورد اذیت و آزار قرار دارند .از زمان دستگیری خانم آزاده گرای فرزند خردسال او اغلب بی تابی میکند و با گریه وزاری مادر خویش را می جوید، گریه ها و ناله های این بچه شرایط را بر این خانواده به لحاظ عاطفی سخت کرده است . بچه خردسال و معصوم را اینگونه بازجویان وزارت اطلاعات از آغوش مهر و محبت مادری محروم می کنند . علاوه بر این بچه 3 ساله 2 فرزند دیگر این خانواده بنامهای احسان و آتنا 13 ساله بی سرپرست در منزل باقی مانده اند .

درخواست توقف اعدام محکومان زیر 18 سال

وکیل بیست نفر از کسانی که پیش از 18 سالگی مرتکب جرم شده و به اعدام محکوم شده اند، در نامه ای به رئیس قوه قضائیه ایران خواستار توقف اجرای احکام همه متهمان زیر 18 سال شده است.
محمد مصطفایی در نامه خود خطاب به محمود هاشمی شاهرودی آورده است: "همان طور که مستحضرید هم اکنون حدود ۱۰۰ نفر در زندان های کشورمان در حبس به سر می برند که سنشان در زمان ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال بوده و با صدور احکام قصاص و اعدام، روز و شب را در بدترین شرایط می گذرانند و منتظر اجرای حکم مرگی هستند که به ناروا گریبانشان را گرفته است।"