دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۴/۲۰

برای برخورد با بدحجابی در ايران قاضی سيار عازم تفرجگاه ها می شود

عباس پوريانی، دادستان عمومی و انقلاب استان گلستان، امروز (سه شنبه) اعلام کرد که برای برخورد جدی تر با زنان بدحجاب از اين پس قاضی سيار همراه با ماموران نيروی انتظامی در خيابان ها و مکان های عمومی گشت زنی خواهد کرد. بنا به گزارش خبرگزاری فارس، عباس پوريانی، در جمع خبرنگاران گفته است، برای برخورد جدی با افراد بدحجاب، يک قاضی از دادگاه و دادسرا با حضور ضابطين در خيابان ها و تفرجگاه های عمومی، نسبت به تشکيل پرونده قضايی و صدور حکم در محاکم اقدام کنند. تذکردادن، بازداشت، تشکيل پرونده و محاکمه زنان به اتهام بدحجابی در حالی روندی رو به افزايش را در ايران طی می کند که به گفته نسرين ستوده حقوقدان ساکن تهران، اساسا جرمی با عنوان بدحجابی در قانون وجود ندارد.در همین حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ورزشکاران و هنرمندان ئتاتر و سينما و ساير چهره های فرهنگی ايران را، ازظاهر شدن در آگهی های تبليغاتی منع کرده است. به نوشته روزنامه دولتی «ايران» در دستور وزارت ارشاد آمده است که اين چهره ها نبايد «مصرف گرائی» را ترويج کنند.روزنامه ایران همچنین در گزارش خود به نقل از علیرضا کریمی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آورده است، ممنوعیت استفاده از هر نوع تصویر شخصیتهای ملی، ورزشی و فرهنگی، شامل شبکه های ماهواره ای غیرمجاز فارسی زبان هم میشود .


جام زهراتمي نوش باد!

ظاهر شاه ـ آخرين پادشاه افغانستان ـ جمله معروفي دارد: "ما زير بار زور نمي رويم مگر اينکه سمبه پر زور باشد."‏
هفته دوم تيرماه 1387 سيستم سلطاني ايران هم سرانجام متوجه شد که سمبه خيلي پر زور است و اولين پرچم هاي ‏سفيد تسليم بالا رفت؛ "مشاورعالي سياست خارجي رهبري" که جناب علي اکبر خان ولايتي وزير امور خارجه اسبق ‏باشد‎ ‎که بدون اذن رهبر آب نمي خورد، نوشيدن جام زهر اتمي را به اطلاع جهان رساند.‏
در آغاز هفته دن کيشوت هاي جمهوري اسلامي همچنان تهديد مي کردند، شمشيرهاي چوبي را براي آسياب هاي ‏جهاني که با نيروي اتم مي چرخدتکان مي دادند। يکيشان هم به فکرکندن قبر براي سربازان متجاوز افتاد؛ و از آنجا که ‏دولت امام زماني از همه مسائل غيبي خبر دارد، تعداد قبرها را هم به اطلاع همگان رساند:‏

مصاحبه صدای امریکا با احمد باطبی

گفتگو در مورد فعاليتهاي حقوق بشر در ايران

«درگیری در مرز ایران یک کشته بر جای گذاشت»


«درگیری در مرز ایران یک کشته بر جای گذاشت»

راديوی دولتی ايران روز يکشنبه اعلام کرد که مرزبانان اين کشور در درگيری در شمال غربی ايران با مردان مسلح کرد، يک نفر از آنها را کشته اند.اين راديو افزود که يک نفر ديگر از اعضای اين گروه که قصد ورود غير قانونی به خاک ايران را داشته، توسط نيروهای انتظامی ايران دستگير شده است.
درگيری ها و تيراندازی در منطقه کوهستانی در مرز مشترک ايران، ترکيه و عراق صورت گرفته است।

سازمان های مدافع حقوق بشر: اعدام نوجوانان را متوقف کنید


بيش از ۲۰ سازمان مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بين الملل، روز سه شنبه، بار ديگر از دولت ايران درخواست کردند به اعدام نوجوانان زير هجده سال پايان دهد.
بر اساس اطلاعات اين سازمان، قوه قضايه جمهوری اسلامی ايران حکم اعدام چهار مجرم زير هجده سال را صادر کرده است.
اين افراد به نام های بهنود شجاعی، محمد فدايی، صلاح تاسه و سعيد جزی در فاصله دو هفته آينده از ۱۱ تا ۲۵ ژوييه در خطر اعدام قرار دارند.
سازمان عفو بين الملل در کنار ۲۴ سازمان جهانی و منطقه ای مدافع حقوق بشر، از دولت ايران خواسته است به تعهدات بين المللی خود عمل کند و اعدام اين چهار نوجوان و تمامی مجرمين زير هجده را به سرعت لغو کند.


دفاع معاون مرتضوی از اعدام وبلاگ نويسان دگرانديش به اتهام الحاد

معاون دادستان تهران، تصويب يك فوريت طرح تشديد مجازات اخلال در امنيت رواني جامعه را تجميع تمام قوانين موجود در اين زمينه‌ خواند و گفت: در اين طرح تنها بحث وبلاگ‌ نويساني كه اقدام به ايجاد فساد مي‌كنند و سايت‌هاي مروج فساد،‌ فحشاء و الحاد مطلب جديدي است.
محمود سالاركيا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، اظهار كرد: در اين طرح به نحوي قوانين موجود تجميع شده و كساني كه رعب و وحشت يا ناامني در منطقه ايجاد كنند در قانون ملحد شناخته مي‌شوند و با كسي كه اشاعه و ترويج فساد كند به عنوان مفسد في‌الارض برخورد مي‌شود.
وي درباره برخورد با وبلاگ‌ها و سايت‌ها طبق اين قانون، عنوان كرد: متاسفانه برخي وب سايت‌ها به نحو خيلي زشت وارد حريم خصوصي افراد شده و جوانان را با گرايش به اين سمت دچار فساد اخلاقي كرده و آن‌ها را تخريب مي‌كنند كه خوشبختانه اين موضوع در اين طرح پيش‌بيني شده است

اعتصاب غذای ۱۰ زن 17 تا 70 ساله در زندان در اعتراض به بلاتکلیفی خود

مدرسه فمينيستی: عصر روز يكشنبه ۱۶ تير ماه محبوبه كرمی در تماسی كوتاه با خانواده خود گفته است به اتفاق نه زن ديگر كه در يك سلول تنگ و كوچك در بند نسوان حبس شده اند؛ دست به اعتصاب غذا زده اند. محبوبه دليل اعتصاب غذای خود و هم بندانش را اعتراض به بلاتكليف نگاه داشتن آنها در زندان دانسته است.
اين ده زن كه در ميانشان زنی ۷۰ ساله و دختری ۱۷ ساله نيز هست به دليل آنكه از سه هفته پيش بدون آنكه هيچ جرمی مرتكب شده باشند در زندان به سر می برند نسبت به وضعيت خود اعتراض دارند। آنها در اين مدت نتوانسته اند با قاضی پرونده ملاقات داشته باشند.

وبلاگ ‌نویسی و مجازات اعدام!

گزارشگران بدون مرز در اطلاعیه‌ای، مجازات اعدام برای تخلفات اینترنتی را نگران کننده و ترسناک خوانده است. سخن از طرحی است که روز ۱۲ تیرماه در جلسه علنی مجلس به تصویب رسید. این لایحه، برای تاسیس و دایر کردن وبلاگ و سایت‌های مروج فساد و فحشا و الحاد، مجازات اعدام را پیشنهاد می‌کند.
رضا معینی، همکار بخش فارسی گزارشگران بدون مرز در گفتگو با دویچه‌وله، این طرح را تلاش دیگری برای تحدید هرچه بیشتر آزادی بیان در ایران می‌داند।

فرستادن زنان زندانی به کشورهای عربی برای سواستفاده جنسی

اعمال وحشیانه یک شکنجه گر علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج
بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، روز سه شنبه 11 تیر ماه فردی به نام اسماعیلی افسر نگهبان زندان گوهردشت کرج به سلولی که آقای جاوید طهرانی در آن زندانی است یورش برد। اسماعیلی به بهانۀ اینکه حکم انتقال و اجرای اعدام زندانیانی که روز چهار شنبه تعدادی از آنها اعدام شدند گم شده و این حکم را آقای جاوید طهرانی برداشته است به سلول زندانیان سیاسی یورش برد و تمامی وسائل ایشان را مورد بازرسی قرار داد. اسماعیلی در حین بازرسی حداقل وسائل که توسط خانواده آقای طهرانی تامین شده بود را تخریب و حتی دشک خواب او را به گونه ای پاره کرد که دیگرامکان استفاده از آن نبود.اسماعیلی با کینه و فریادهای وحشیانه خود می گفت: اگر این نامه گم بشه شاید اینها را نتوانند منتقل کنند ، اعدام آنها یک هفته عقب می افته.