دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۳/۳۰

بدون توضيح


در ۱۰ سال گذشته ۱۷۷ نوجوان در ایران به مرگ محکوم و از این تعداد ۳۰ نفر اعدام شده‌اند


به گزارش یک سازمان مدافع حقوق بشر در ۱۰ سال گذشته ۱۷۷ نوجوان در ایران به مرگ محکوم و از این تعداد ۳۰ نفر اعدام شده‌اند. کم سن و سال‌ترین این محکومان ۱۲ سال داشته است. ایران اما اعدام نوجوانان را رد می‌کند.
یک نهاد حقوق بشر در گزارش خود می‌نویسد که ۱۷۷ نفر در ایران در طول ۱۰ سال گذشته به مرگ محکوم شده‌اند که در هنگام ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده بودند.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران روز سه‌شنبه (۱۷ ژوئن) اعلام کرد که حکم حدود ۳۰ نفر از افراد یادشده به اجرا درآمده و بقیه هم‌چنان در زندان به سر می‌برند و منتظر اجرای حکم خود هستند। این گزارش می‌افزاید، کم سن‌وسال‌ترین محکومان فردی است که در هنگام صدور حکم در سال ۲۰۰۵ دوازده سال داشته است.


سازمان قضایی نیروهای مسلح: اطلاعی از محتوای پرونده سردار زارعی نداریم

دادگاه نظامی درباره پرونده زارعی از خود سلب صلاحیت کرد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد پرونده سردار علیرضا زارعی فرمانده سابق انتظامی استان تهران در صلاحیت سازمان تحت مسوولیت وی نیست و مرجع تعیین صلاحیت قاضی پرونده است.

«محمدکاظم بهرامی» دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضائیه، نه تنها پرونده زارعی را در صلاحیت این مرکز ندانست، بلکه اعلام کرد: «اطلاع مستندی از اتهامات فرمانده سابق انتظامی استان تهران نداریم।» به گزارش مهر وی گفت: «آنچه که در جامعه پخش شده شما شنیده اید، ما هم شنیده ایم. اگر در صلاحیت های سازمان بود، علی الاصول باید به اینجا می آمد اما اگر به اینجا نیامده تلقی ما این است که لابد مربوط به حین خدمت نبوده و خارج از خدمت بوده است.»

هانا عبدی به پنج سال زندان با تبعید محکوم شد

هانا عبدی، ۲۱ ساله، دانشجوی رشته روان شناسی در دانشگاه پیام نور بیجارو از اعضای انجمن زنان آذرمهر کردستان که در مورد توانمندسازی جامعه زنان ایران در منطقه کردستان فعالیت مینمود و از تاریخ ۱۱/۷/۸۶ در شهر سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سپری نمودن پروسه ای پر فراز و نشیب و تحمل شکنجه های روحی و جسمی سرانجام از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبانی و اقدام علیه امنیت کشور (همکاری با روناک صفارزاده) به پنج سال حبس تعزیری توام با تبعید به شهر گرمیه استان آذربایجان غربی کشور محکوم گشت.
ادامه مطلب