دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۵/۰۱

حمله اراذل و اوباش حکومتی به حریم خصوصی مردم و ضدیت با شادی و جشن جوانان و دستگیری 70 دختر و پسر در شیراز

ماموران مركز اجرايي امر به معروف و نهي از منكر سپاه شيراز شركت كنندگان در يك مجلس لهو و لعب را دستگير كردند.
بر اساس اين گزارش، ماموران بسيج از طريق گزارش هاي مردمي، تعدادي دخترو پسر را كه در يك مجلس لهو و لعب و به طور زننده در باغي در منطقه «قلات» شيراز به سر مي بردند با هماهنگي مقامات قضايي دستگير كردند.شركت كنندگان در اين مجلس به محض مشاهده ماموران بسيج به سمت آنان حمله ور شده و تعدادي از آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند كه در نهايت با تلاش بسيجيان 70نفر از شركت كنندگان در اين جشن مبتذل دستگير شدند.در بازرسي از اين باغ مقاديري مشروبات الكلي و قرصهاي روانگردان كشف شد.پرونده اين متهمان در دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در حال رسيدگي است.

زنی دیگر در کردستان قربانی خشونت شد

قتل از روی ناموس پرستی چه در میان قبایل و عشیره ها و چه در شهرهای کوچک و بزرگ ایران دیده می شود. مردان به نام تعصب و غیرت در "تأدیب" عناصر مونث خانواده، شخصاً وارد عمل شده و حکم قتل را برای دفاع از آبروی از دست رفتۀ خانواده، اجرا می کنند.
درتازه ترین مورد، در روستایی در مریوان کردستان ایران، برادری خواهر خود را که بدون اجازۀ برادارانش به خانۀ همسر خود بازگشته بود، بضرب گلوله از پای درآورد.
درمراسم به خاکسپاری این زن، برای نخستین بار در این شهر که مردان آن به داشتن تعصب خانوادگی معروفند، اعضای کمیتۀ "علیه خشونت به نام ناموس" حاضر شدند و با خواندن بیانیه ای، اعتراض خود را به این خشونت ها نسبت به زنان نشان دادند.
پروین ذبیحی، عضو این کمیته می گوید:" در عرف جامعۀ ما، قوانین به جای مانده از هزاران سال پیش، زن را یک وسیله می داند. کسانیکه با دید عشیره ای و مردسالاری به زن نگاه می کنند، فکر می کنند که می توانند هر بلایی به سر زنان خانوادۀ خود بیاورند"...
ادامه مطلب

محکوميت سه نفر به قطع چهار انگشت دست راست

کميته گزارشگران حقوق بشر: سه متهم به سرقت توسط دادگاه بعثت شهرستان کرج به قطع انگشتان دست محکوم شدند. علي، ۳۹ ساله، صفرعلی ۳۵ ساله و رحمت‌الله ۴۰ ساله شهريورماه سال گذشته در آذربايجان و تهران دستگير شده‌اند. طبق مستندات موجود در پرونده متهمين دستگير شده در بازجويي‌های به عمل آمده به يکصد فقره سرقت از مراکز فروش در تهران اعتراف کرده‌اند. هر سه متهم هفته گذشته توسط رئيس شعبه ۱۱۴۷ دادگاه بعثت به استناد مواد ۱۹۷، ۱۹۸، ۱۹۹، ۲۰۰، ۲۰۱ و ۶۶۷ قانون مجازات اسلامی به قطع چهار انگشت دست راست (به‌طوري‌که کف دست و شست، باقی بماند) ۳ سال حبس تعزيري، ۷۴ ضربه شلاق، جريمه نقدی و رد اموال مالباختگان محکوم شدند. بنابر گزارش رسيده با توجه به عدم ارائه درخواست تجديدنظرخواهی از سوی متهمين و وکيل تسخيری آنان، حکم صادره امکان تغيير نخواهد داشت. بديهی است با گذشت يک سال از دوران محکوميت اين سه، اجرای حکم قطع يد آنان قريب‌الوقوع است. متهمين هم‌اکنون در زندان رجايي‌شهر شهرستان کرج هستند.

شکنجه پدر در مقابل چشم فرزند> محکومیت ۴عضو خانواده گرایی، از زندانیان سیاسی دهه شصت به

بنابه گزارشات رسیده از زندن گوهردشت کرج، آقای علیجان گرایی 50 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 60 و فرزندش آقای محسن گرایی از روز یکشنبه 16 تیرماه توسط فردی بنام رضا عارفی از بازجویان وزارت اطلاعات که در دستگیری ، ضرب و شتم و شکنجۀ آنها مستقیما شرکت داشته. آنها را به سلولهای انفرادی بند سپاه که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات می باشد انتقال می دهد. آقای گرایی و فرزندش 8 ساعت تحت بازجوئی، بازجویان وزارت قرار داشتند.رضا عارفی در حین بازجوئی و در مقابل چشمان فرزندش آقای گرایی را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار دادند که با اعتراض فرزندش مواجه گردیدند آنها محسن را وحشیانه مورد شکنجه قرار دادند. سپس این 2 زندانی سیاسی را به نوید خدیوی معاون حفاظت و اطلاعات زندان تحویل دادند.خدیوی معاون حفاظت و اطلاعات زندان آقایان علیجانی و محسن گرایی را به سلولهای انفرادی بند 1 شکنجه گاهی که اخیرا توسط حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج برپا گردیده است انتقال دادند. از زمان انتقال آنها تا به حال از شرایط این 2 زندانی خبری در دست نیست و این مسئله باعث نگرانی شدیدی دو فرزند بازمانده این خانواده گردیده است .قبل از انتقال این 2 زندانی به شکنجه گاه بند 1 محمود مغنیان که اخیرا به ریاست بند 4 منصوب شده است. زندانیان عادی و خطرناک را جمع کرده و بر علیه زندانیان سیاسی اقدام به دادن شعارهایی مانند مرک بر منافق، مرک بر ضد ولایت فقیه نمودند و آنها را تحریک به درگیری با زندانیان سیاسی می نمایید.محمود مغنیان پیش از این رئیس بند 2 زندان گوهردشت بود که در اجرای حملات خونین علیه زندانیان سیاسی در این بند مستقیما نقش داشت.

همسر و فرزندان در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار کمک وی برای آزادی کبودوند شدند

اینجانبان، پری ناز حسنی، تونیا، پویان و پژمان کبودوند، همسر، دختر و پسران محمدصدیق کبودوند (موسس و رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان) اختصاراً موارد ذیل را به استحضار رسانده و خواهان اقدام مقتضی هستیم:محمدصدیق کبودوند از تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۰۷ به اتهام تشکیل و اداره “سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ” و انجام فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی دستگیر و زندانی شده است।سرویس امنیتی جمهوری اسلامی ، کبودوند را پس از دستگیری، بیش از ۷ ماه در سلول انفرادی نگه داشته و در جریان بازجویی و بازپرسی که با چشمان بسته و رو به دیوار و پشت بازجویان صورت می گرفته است به دنبال فشارهای روحی و روانی و تهدید به دستگیری دختر و پسران و همسرش او را برای دهها روز تحت شکنجه قرار داده اند، کبودوند در دوران ۱۳ ماهه بازداشت و زندان با بیماری های مختلفی از جمله بیماری قلبی، خونی و کلیه مبتلا شده است.دادگاه انقلاب اسلامی تهران اخیرا کبودوند را به جرم فعالیت برای دفاع از حقوق بشر و افشای نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی به یازده سال حبس محکوم کرده است. البته این حکم پیش از صدور و ابلاغ توسط دادگاه، از سوی بازجویان سرویس امنیتی به کبودوند اعلام شده بود. علاوه بر این کبودوند بعنوان صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه “پیام مردم” به یک سال حبس (تقلیل یافته توسط دیوان عالی به ۶ ماه) و ۵ سال محرومیت از روزنامه نگاری و ممنوعیت انتشار پیام مردم محکوم شده و در عین حال پرونده ای دیگر بر علیه وی در خصوص انتشار کتابچه ای درباره حقوق زنان در جریان و تعقیب قضایی قرار گرفته است.

"محکومیت نه نفر به سنگسار" در ایران

گروهی از وکلا در ایران از محکومیت هشت زن و یک مرد به مجازات سنگسار و به اتهام زنا خبر داده اند
اعضاء نهاد "شبکه وکلای داوطلب" در گفتگو با رسانه ها از صدور حکم قطعی سنگسار علیه این افراد که به گفته آنها "هر لحظه می تواند اجرا شود" ابراز نگرانی کرده اند و از محمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه ایران خواسته اند مانع اجرای این احکام شوند.
بر اساس گزارش خبرگزاریها شادی صدر از وکلای مدافعی که در "شبکه وکلای داوطلب" عضویت دارد، گفته است که شش نفر از نه متهم تنها بر اساس تصمیم قاضی و بدون حضور شاهد یا وکیل مدافع در جریان اعترافاتشان محکوم شده اند.
خانم صدر، که در سالهای اخیر برای توقف حکم سنگسار تلاش کرده است، همچنین گفت اکثر این نه نفر اهل نقاطی از ایران هستند که نرخ آموزش و سواد در آنها پایین است و برخی از آنها حتی متوجه مفهوم پرونده ای که علیه آنها تشکیل شده و اتهام خود، نشده اند.
گفته می شود زنان متهم سنی بین 27 تا 43 سال دارند و مرد متهم، 50 ساله است.
قوه قضائیه ایران، در سال ۲۰۰۲ و با صدور دستوری از سوی رئیس این قوه، اجرای مجازات اعدام با سنگسار را در ایران به حالت تعلیق درآورد، اما چون مجازات زنای محصنه از نظر حقوقی در ایران هم چنان اعدام با سنگسار است، برخی از قضات محلی، مجرمان زنای محصنه را با صدور حکم سنگسار مجازات می کنند