دنبال کننده ها

۱۳۸۹/۰۸/۰۳

وخامت حال محمد اولیائی فر، حقوقدان و فعال حقوق بشر در زندان



خانواده محمد اولیایی فر در مصاحبه با "روز" نسبت به اخبار و شایعات منتشر شده پیرامون ابتلای این وکیل دادگستری به سرطان خون واکنش نشان دادند و اعلام کردند هنوز نوع بیماری او مشخص نیست. شهره طاقتی، همسر آقای اولیایی فر به "روز" گفت این وکیل دادگستری از روز چهارشنبه در بهداری زندان اوین بستری است و خانواده او منتظر پاسخ آزمایش ها و تشخیص پزشکان هستند. عبدالفتاح سلطانی، وکیل آقای اولیایی فرد نیز به "روز" گفت: تا زمانی که جواب آزمایشات آقای اولیایی فر داده نشود و پزشکان ایشان نظر خود را اعلام نکنند نمی توانم در این مورد نظری بدهم.

محمد اولیایی فر، حقوقدان و وکیل دادگستری است که وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی و مطبوعاتی را بر عهده دارد. او وکیل بهنود شجاعی و تعدادی دیگر از نوجوانان زیر 18 سالی بود که محکوم به اعدام شده اند.آقای اولیایی فربه اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری محکوم شده و درحالی در زندان اوین به سر می برد که به گفته وکیلش "حکم صادره به او و وکلایش ابلاغ نشده است".

آقای سلطانی توضیح میدهد: "دستگیری آقای اولیایی فر کاملا خلاف قانون بوده و حکمی که صادر شده تاکنون نه به ایشان و نه به وکلای ایشان ابلاغ نشده و این در حالیست که نزدیک 6 ماه است آقای اولیایی فر برای اجرای این حکم که قطعی نشده در بازداشت به سر می برد.

وکیل آقای اولیایی فر با اشاره به اینکه به دلیل عدم ابلاغ، موکلش امکان تجدید نظر خواهی نیافته، می گوید: "حکم را به ما ابلاغ نکردندو ما نتوانستیم تقاضای تجدید نظر کنیم؛یکباره به صورت کاملا غیرقانونی، حکمی که قطعی نشده را اجرا کردند و اعتراض های ما نیز نتیجه ای نداشت."

ادامه مطلب

اجرای حکم شلاق در ملاء عام اجرا و صدور قطع عضو



حكم شلاق چهار نفر دیروز دوشنبه ۲۵ مهرماه در ميدان مركزي گنبد کاووس اجرا شد.

به گزارش روزنامه حکومتی کیهان این افراد با نامهای «مهدي-الف، احسان-ر، عبدالعزيز-ع و مجتبي-ق» به اتهام "اخلال در نظم عمومي، ايجاد مزاحمت براي مردم و شهروندان، ايجاد ضرب و جرح عمدي با چاقو و تخريب مغازه ها" هر يك به تحمل 74 ضربه شلاق در ملا عام محكوم شده بودند.

همچنین در اواخر هفته گذشته حکم قطع دست یک نفر به اتهام سرقت در زندان مشهد اجرا گردید و یک جوان ۲۱ ساله نیز به جرم سرقت توسط دادگاهی در تهران به قطع دست محکوم شد.