دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۴/۱۳

سه مرد در اوین حلق آویز شدند

از میان هفت مردی که صبح چهارشنبه در زندان اوین در تهران پای چوبه دار رفتند، سه تن قصاص شدند و چهارتن به زندان بازگشتند.

بنا بر گزارش روزنامه های صبح پنج شنبه در تهران، رضا ۲۱ ساله، نقیب و رضا - که سنشان اعلام نشده است - به اتهام قتل در زندان اوین به دار آویخته شدند.

هر سه این افراد تلاش کردند تا از خانواده های «اولیای دم» رضایت بگیرند اما در این عمل ناکام ماندند.

با این حال مرد دیگری که او نیز به اتهام قتل یک کودک شش ساله در انتظار اعدام بود توانست رضایت پدر کودک را جلب کند اما با توجه به عدم رضایت مادر مقتول، بررسی پرونده او ادامه خواهد داشت.

در لیست اعدامی های سحرگاه چهارشنبه دو تن دیگر نیز قرار داشتند که با عدم حضور اولیای دم مقتولان پرونده ها، اعدام آنها به تعویق افتاد।

ايرانيان متاهل بيشتر از مجردها خودکشی می کنند

سرمايه: ,در حالی که در دنيا نرخ خودکشی افراد مجرد دو برابر افراد متاهل است، در ايران اقدام به خودکشی در افراد متاهل بيشتر از مجردهاست।,احمدعلی نوربالا روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ديروز در کارگاه بررسی پديده خودکشی به عنوان يکی از کارگاه های همايش اسلام و آسيب های اجتماعی که در سالن وزارت کشور برگزار شده بود به اين نکته اشاره کرد و گفت: ,تحقيق هايی که به تازگی انجام شده نشان می دهد نرخ خودکشی زنان متاهل در شهرهای مازندران و آذربايجان شرقی بيش از ساير نقاط کشور بوده است., نوربالا ادامه داد: ,تاهل از عوامل حفاظتی در برابر خودکشی به حساب می آيد اما پژوهش هايی که در کشورمان انجام شده نشان می دهد اختلالات روانی در افراد متاهل بيش از افراد مجرد است و اين در حالی است که نهاد خانواده، نهاد آرمانی ماست اما به نظر می رسد که اين نهاد خود نهادی آسيب زا شده است., نوربالا در ادامه گفت:

تهران: شورش در خیابان

دور جديدي از مبارزات شهري در ايران آغاز شده است। مشهد به فاصله ي کمي شاهد دومين رويارويي بزرگ خياباني ميان مردم معترض به فشارهاي شديد اقتصادي از يک طرف و موتورسواران نقاب پوش و گارد ويژه و لباس شخصي هاي سازمان يافته در سوي ديگر بود. جهش سرگيجه آور بهاي مسکن و اجاره خانه در سال گذشته با موج جديدي از گراني مواد غذايي تکميل شده و در فاصله اي کوتاه بخش وسيعي از جامعه زندگي خود را تباه شده يافته اند. چکمه هاي نظاميان براي لگدمال کردن اعتراضات ممکن تميز شده و ثروت جامعه صرف تجهيز نيروهاي موتوريزه ي سرکوب شده است. جنگ طبقاتي تلاطم خود رابه سطح خيابان ها سرريز کرده است.

حمایت اولیه مجلس از اعدام متجاوزان، بانیان وبلاگ‌ها، سایت‌های پورنو و خانه‌های فساد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به بررسی یك فوریت طرح تشدید مجازات جرایم اخلال در امنیت روانی جامعه پرداختند و یك فوریت آن را به تصویب رساندند। در صورت تصویب نهایی این طرح، از تاریخ تصویب این قانون، به جرایمی كه اخلال در امنیت اجتماعی و روانی، جامعه ایجاد می‌كند از قبیل راهزنی و سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، تشكیل باندهای فساد و فحشا، تاسیس و دایر كردن وبلاگ و سایت مروج فساد و فحشا و الحاد، قاچاق انسان به منظور استفاده جنسی، شرارت، آدم‌ربایی به قصد تجاوز و یا اخاذی برابر این قانون رسیدگی می‌شود و مجازات مرتكبین این جرایم اگر مستوجب حد دیگری نباشد، مجازات محارب و مفسد فی‌الارض می‌باشد.