دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۱۲/۰۹

مصاحبه با سامان کامور، مسئول شبکه خبری مسیحیان فارسی زبان در رابطه با وضعیت مسیحیان در ایران


در سال های اخیر با مسیحیان مقیم ایران و به ویژه نو مسیحیان و مسیحیان فارسی زبان، برخوردهای خشن و ناقض حقوق بشری توسط حکومت جمهوری اسلامی و سازمان های اطلاعاتی کشور شده است. در این بین با توجه به اخباری که ایران را در بین سه کشور اول از لحاظ نقض حقوق مسیحیان قرار گرفته است، حساسیت را نسبت به این بخش از جامعه ایرانی بیشتر کرده است.
مسیحیان در ایران به شدت تحت فشار هستند
در زمینه جفاهای صورت گرفته با مسیحیان، قوانین تبعیض آمیز مذهبی، نقض حقوق بشر و قانون مجازات اسلامی که به تازگی به تایید مجلس شورای اسلامی رسیده است با سامان کامور، دبیر كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر گفت و گویی انجام داده ایم.
1. خبر هایی مبنی بر سرکوب هموطنان مسیحی به گوش می رسد، این برخوردها از چه زمانی آغاز شد؟
قبل از هر چیز برای فرصتی كه دادید تشكر می كنم،در اینجا جا داره تا مقدمه ی كوتاهی در خصوص تاریخ مدون كلیسا خدمت شما عرض كنم كه بی ارتباط با سوال شما نیست. از زمان آغاز و تشكیل كلیسای اولیه توسط شاگردان مسیح تا به امروز،كلیسا در تمامی دوران خود همواره زیر ظلم و جفای حكومتهای وقت قرار داشت، در دوران كلیسای اولیه مسیحیان توسط امپراطوری روم شكنجه و به صلیب كشیده می شدند و حتی بسیاری از ایمانداران مسیحی را بخاطر اعتقاداتشان به جلوی شیران درنده و گرسنه می انداختند تا بدینوسیله درس عبرتی باشد برای سایرین و تا بدین طریق بتوانند مانع از پیشرفت و اشاعه مسیحیت شوند.
اما نتیجه این "جفا بر كلیسا" چه بوده؟