دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۱۱/۲۶

مسیحیان آزاد شده اما پروندها همچنان مفتوح


دو نومسیحی در تهران با قید ضمانت آزاد شدند اما هموطن مسیحی دیگری در مشهد طی روزهای آینده به اتهام ارتداد مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.
در پی بازداشت تنی چند از مسیحیان درتهران ، هموطن مسیحی "جمال قالیشورانی" كه از تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۸۷ بهمراه همسر خود در تهران بازداشت شده بود پس از گذشت ۱۹ روز بی خبری و بلاتكلیفی از وضعیت ایشان سرانجام در مورخه ۲۰ بهمن سالجاری ( ۸ فوریه ۲۰۰۹) با قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد.
پیش از این نیز همسر ایشــان " نادره جوادی" صبح روز چـهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۸۷ ( ۴ فوریه ۲۰۰۹) پس از ۲ هفته بازداشت در زندان اوین، با تعهد و سپردن سند منزل آزاد گردید.
روال و جریان پرونده این بازداشت شدگان همچنان مفتوح است و هر زمان كه از سوی مقامات امنیتی احضار شوند می بایست به مراكز مربوطه مراجعه نمایند.
به گزارش كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تاكنون از سوی مقامات امنیتی در خصوص علت و یا دلایل بازداشت این افراد توضیحی داده نشده اما حسب مستندات، این بازداشت ها به دلیل ایمان و اعتقادات مسیحی آنان بوده و در راستای افزایش فشار بر جامعه مسیحیان فارسی زبان ایران می باشد.
لازم به ذكر است ، "محمود آزاده"، دیگر زندانی مسیحی ساكن نیشابور كه به اتهام برگزاری جلسات مسیحی ، فعالیت دركلیساهای زیرزمینی (خانگی)، تبلیغ و اشاعه آئین مسیحیت، و " ارتداد " هم اكنون در زندان مشهد بسر می برد، دادگاه ایشان نیز روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه سالجاری ( ۱۲ فوریه ۲۰۰۹) در شعبه ۵ دادسرای عمومی شهر مشهد برگزار خواهد شد.