دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۸/۲۹

نيروهای انتظامی 27 زن و مرد را در تهران به اتهام فحشا دستگير کردند

ايسنا: روابط عمومى دادسراى تهران اعلام كرد: حسب گزارش ماموران نيروى انتظامى مبنى بر ارتباط فردى با زنان مشكوك، دادسراى ناحيه‌ى 21 ارشاد تحقيقات خود را پيرامون اين فرد آغاز كرد و بازپرس شعبه‌ى هشتم دستورات قضايى مبنى بر تحقيقات نامحسوس، ورود به مخفيگاه و دستگيرى متهمان را صادر كرد। ماموران پس از تلاش‌هاى شبانه روزى 27 نفر از متهمان اعم از زن و مرد عضو يك باند فساد و فحشا منطقه‌ى شرق تهران را شناسايى و دستگير كردند. در جريان تحقيقات مقدماتى متهمان حاضر شدند بقيه اعضاى باند را كه بيش از 46 نفر بوده و فعاليت‌هايى مانند ارتباط نامشروع و تهيه و توزيع مواد روانگردان داشتند را معرفى كنند. اين افراد نيز دستگير و مقادير زيادى مواد روانگردان، مواد مخدر و مشروبات الكلى از آنان كشف شد و پرونده ضمن اخذ آخرين دفاع از متهمان با صدور كيفرخواست جهت تعيين مجازات به دادگاه ارسال شد.
برگرفته از سایت روشنگری

'بسیجی ها با ۱۰ هزار وبلاگ می آیند'

هدف از وبلاگ نویسی بسیجی ها، تولید محتوای ارزشی در اینترنت عنوان شده است.
هفته نامه صبح صادق، ارگان دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تازه ترین شماره خود، اینترنت را ابزار انقلاب مخملی در ایران خوانده و از ورود اعضای بسیج به حوزه وبلاگ نویسی خبر داده است.
این هفته نامه خبر داده که ۱۰ هزار وبلاگ ‏برای ۱۰ هزار پایگاه بسیج در ایران راه اندازی شده و هدف آن تولید "محتواهای ارزشی" در ‏فضای اینترنت است.
هفته نامه صبح صادق به ۱۸ میلیون کاربر اینترنتی در ایران اشاره کرده و نوشته است که "برای مصون سازی جامعه و حاکمیت از "تهدیدهای اینترنتی" عملکرد هماهنگ نهادهای نظارتی و فرهنگی کشور ضروری است.
این هفته نامه نوشته است: "دولت آمریکا قصد دارد با ابزارهای دیپلماسی ‏عمومی که این نشریه "اینترنت" را بخش اصلی آن معرفی کرده، به انقلاب مخملی و براندازی جمهوری اسلامی ‏دست بزند."
در این گزارش، ایمیل، موتورهای جستجوگر اینترتی مانند یاهو و گوگل، مطبوعات و رادیو و ‏تلویزیون های بین المللی، رادیو ‏‎و‎ تلویزیون های فارسی خارج از ایران و خبرگزاری های رویترز، آسوشیتدپرس، یونایتدپرس، فرانس پرس از مصادیق ابزارهای آمریکا توصیف کرده است.
نشریه صبح صادق، فیلترشکن ها، هک کردن، ‏بلوتوث، و پیام های کوتاه تلفنی موسوم به "اس ام اس" بخش دیگری از ابزارهای دیپلماسی رسانه ای امریکا معرفی شده اند.
"مسدود شدن بیش از ۵ میلیون سایت در ایران"
پیشتر عبدالصمد خرم‌آبادی، مشاور قضایی دادستانی کل ایران، روز دوشنبه ۲۷ آبان در جریان سخنرانی در همایش موسوم به "آسیب شناسی خانواده" از فیلتر شدن "بیش از ۵ میلیون" سایت اینترنتی در ایران خبر داده بود.
آقای خرم آبادی گفت که بیشتر این سایت‌ها دارای مطالب غیراخلاقی و ضداجتماعی بوده و بر اساس قانون فیلتر شده‌اند.
مشاور دادستان کل ایران "اعتیاد اینترنتی" را از آسیب های جدید توصیف کرد و گفت که "دشمنان با سوء‌استفاده از شبکه اینترنت، تلاش می‌کنند تا هویت دینی ما را مورد تهاجم قرار دهند."
ایران یکی از پرشمارترین کاربران اینترنتی را در جهان دارا ست و به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در میان ۲۰ کشور دارای رتبه هفدهم تعداد کاربران اینترنتی در جهان است.
شمار کابران اینترنتی در ایران رو به افزایش است
اما همزمان با گسترش استفاده از اینترنت در ایران، دولت این کشور نیز محدودیت هایی برای کاربران اینترنت وضع کرده است.
محدود شدن سرعت اینترنت و مسدود شدن بسیاری از سایت ها، از جمله مشکلاتی است که کابران اینترنت در ایران با آن مواجهند.
از چند سال پیش، مسدود شدن سایت ها از طریق کمیته ای موسوم به "کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ" انجام می شود که نمایندگانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات اعضای آن هستند.
موضوع فعالیت بسیاری از این سایت ها و وبلاگ ها، سیاست، حقوق بشر، حقوق زنان و سایت هایی که از آن در ایران با عنوان "سایت های غیر اخلاقی" یاد می شود، بوده است.
مسدود شدن برخی از سایت های خبری که توسط مقام های سیاسی و نامدار ایران اداره می شده، در سال های اخیر، اعتراض این افراد را به دنبال داشته است.
سایت "بازتاب" منسوب به محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و سایت "الف" که با مدیریت احمد توکلی، وزیر اسبق کار و از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی، اداره می شود، از جمله این سایت ها هستند. سایت "الف" البته فقط چند روز فیلتر شد.
به گفته آقای توکلی مسدود شدن سایت "الف" به علت انتشار سندی بود که می گفت علی کردان، وزیر کشور سابق ایران بر خلاف ادعایش مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه آکسفورد ندارد.
آقای توکلی در ارتباط با مسدود شدن سایت الف به محمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه ایران شکایت کرد که منجر به رفع فیلتر از این سایت شد.
در پی این رویدادها، آقای شاهرودی در نامه ای به سعید مرتضوی دادستان تهران، از وی خواست که توقیف سایت های اینترنتی حتی الامکان با نظر محکمه و دادگاه انجام شود.
آقای شاهرودی جرایم اخلاقی و امنیتی را از این قاعده مستثنا کرد।
19.11.2008- سایت بی بی سی

روایتی از تجربه‌های تلخ و شیرین زندان زنان

فیلم مستند ایرانی "و من عاشقانه زیسته‌ام" به‌زودی در برلین به‌نمایش در می‌آید. پانته‌آ بهرامی، در این فیلم تجربه‌های ۱۳ زن زندانی سیاسی را به تصویر می‌کشد. یکی از آن‌ها چگونگی ماجرای تجاوز به خود را در زندان فاش می‌کند.
فیلم مستند "... و من عاشقانه زیسته‌ام" از کارگردان ایرانی، پانته‌آ بهرامی در ۲۸ نوامبر در دانشگاه فنی شهر برلین به نمایش در می‌آید.
داستان این فیلم مستند، بررسی رویدادهای سیاسی و وضعیت زندان زنان در چند دهه‌ی گذشته، در ایران است. در این فیلم ۱۳ زن زندانی سیاسی از خاطرات و تجربه‌های تلخ و شیرین خود از زندان‌های مختلف صحبت می‌کنند. برخی از صحنه‌های شکنجه و زندگی در زندان‌های سیاسی زنان درجمهوری اسلامی بازسازی شده‌اند.
سیر رویدادهای تاریخی و سیاسی ایران در این فیلم، نه بر اساس زمان وقوع آن‌ها، بلکه بر حسب تأثیر این حوادث بر زندگی شخصی زنان مصاحبه‌شونده، تنظیم شده است. از این‌رو، پانته‌آ بهرامی، در تدوین فیلم، جا به جا از گذشته به حال و از حال به گذشته بر‌می‌گردد. این ذهن پویای تماشاگر است که در مونتاژی مستقل، نظم دیگری به ترتیب زمانی رویدادها می‌بخشد.
رویدادهای تاریخی
در این فیلم، حوادث سیاسی ـ اجتماعی‌ ایران چون شکل‌گیری حزب کمونیست ایران در زمان رضا شاه، دوران حکومت مصدق و فرقه‌ی دمکرات آذربایجان، جنبش مسلحانه‌ی دهه‌ی ۵۰ و بالاخره انقلاب ۱۳۵۷ در بستر زندگی این زنان، دنبال می‌شوند.
موضوع‌های متفاوتی که در زندان‌های جمهوری اسلامی مطرح بوده‌اند، دستمایه‌ی اصلی فیلم "... و من عاشقانه زیسته‌ام" را می‌سازند: دوستی‌های عمیق، شکست‌های تلخ، چگونگی خواندن کتاب، برخوردهای نظری، مقاومت و تحمل بندهای تنبیهی "قبر" یا "تخت" در زندان قزل حصار، مسألهٔ "چادر رنگی" و خداحافظی ابدی از دوستانی که به میدان‌های تیر فرستاده شدند و دو قتل عام سیاسی سال‌های ۶۰ و ۶۷ از جمله‌ی این موضوع‌ها هستند।