دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۶/۰۲

تجاوز به ۱۴ کودک توسط دو افغانی در ورامین

عاملان تعرض به ۱۴ کودک در منطقه ورامین پس از تحقیقات فراوان از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار ما جنایات این دو مرد افغان یک هفته پیش و زمانی آشکار شد که خانواده کودکی ۱۰ ساله به پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند پسرشان از سوی دو مرد مورد تعرض قرار گرفته است. وضعیت این کودک آنقدر آشفته بود که بازپرس کشیک ورامین بلافاصله او را به پزشکی قانونی معرفی کرد. پسرک ۱۰ ساله که به شدت وحشت کرده و شوک زده شده بود تا چند روز اول نتوانست آنچه برایش اتفاق افتاده بود را برای پلیس توضیح دهد. مراقبت چند روزه از کودک ۱۰ ساله وی را تا حدودی به حالت عادی بازگرداند و بازگویی واقعه را برایش ممکن کرد. پسر ۱۰ ساله گفت؛ من در خیابان بازی می کردم که مردی به سراغم آمد و گفت؛ اگر به او کمک کنم تا از بیابان لاستیک جمع آوری کند به من چندین هزار تومان پول می دهد، من هم قبول کردم. وقتی به بیابان رفتم، مردی که قرار بود به من پول بدهد به اتفاق مرد جوان دیگری مرا در جایی خلوت مورد آزار قرار دادند. این مردان به التماس هایم توجهی نکردند. من به شدت از آنها ترسیده بودم و نمی دانستم چطور باید از آن اتفاق هولناک نجات پیدا کنم. دو مرد که به نظر می رسید افغان هستند پس از اینکه مرا مورد تعرض قرار دادند، با دعوا و فحاشی من را از محل دور و تهدیدم کردند اگر به کسی چیزی بگویم، بلایی بدتر بر سرم می آورند.
از آنجایی که محل دقیق زندگی یا کار متهمان مشخص نبود پلیس تحقیقات خود را به صورت پراکنده آغاز کرد، اما این تنها شکایت نبود، که علیه دو مرد افغان مطرح شد مدتی بعد والدین پسربچه دیگری به پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند فرزندشان از سوی دو مرد مورد آزار قرار گرفته است। این پسربچه به پلیس گفت؛ متجاوزان او را در حمام عمومی مورد آزار قرار داده اند.

بیش از سی معترض به قتل ناموسی همچنان در بند

در پی قوت گرفتن شایعه ای مبنی بر آزادی “علی نجاتی” پدر “فرشته نجاتی” که بعنوان قتل ناموسی اقدام به بریدن گلوی دختر ۱۸ ساله خود نموده بود و عمل وی باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و برانگیخته شدن موجی از اعتراضات اجتماعی گردید. مردم مریوان در تجمعی خودجوش در مقابل دادگستری مریوان در تاریخ ۳۱/۵/۸۷ اعتراض خود را نسبت به آزادی متهم به قتل نشان دادند.

تجمع مذکور که همراه باشعارهای برابری طلبانه و دفاع از حقوق زنان بود با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد . در پی دخالت نیروهای انتظامی حدود سی تن از تجمع کنندگان بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل گردید ، “آرش عزیزی” ، “ماردین رحمان نژاد” ، “توفیق سروش” و “شاهو عزیزی” منجمله بازداشت شدگان واقعه مذکور هستند که هویت آنان تاکنون شناسایی گردیده است .
بازداشت شدگان فوق در وضعیت مبهمی همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برند.

دستگيری 12 تن از فعالين دانشجويی در پارک لاله تهران

فعالين حقوق بشر ودمکراسی: بنابه گزارشات رسيده از تهران روز جمعه اول شهريور ماه 12 نفر از فعالين دانشجوئی در پارک لاله تهران توسط مامورين بخش 3 پليس امنيت دستگير شدند। 12 فعال دانشجوئی در حالی که در پارک لاله بودند مورد هجوم نيروهای امنيتی قرار گرفتند و همۀ انها دستگير و به پايگاه سوم وزارت اطلاعات منتقل شدند. از بين 12 نفر دستگير شده 5 نفر از آنها خانمها هستند. تعدادی از دستگير شدگان قبلا در جريان گراميداشت روز دانشجو 16 آذر دستگير شده بودند و مدت زيادی را در بند 209 اوين زندانی بودند. اسامی تعداد از دستگير شدگان به قرار زير می باشد: 1- حامد محمدی 2- نادر احسنی 3-بيتا صميعی زاد 4-الهام احسنی 5- نيما نحوی 6- سعيده تقريباهمۀ خانمها بجزء خانم الهام احسنی به قيد ضمانت آزادشدند و همچنين يکی از آقايان به قيد ضمانت آزاد شد. کسانی که به قيد ضمانت آزاد شده اند به آنها تاکيد کردند که می بايست راس ساعت 08:00 صبح روز شبنه خود را به پليس امنيت معرفی کنند.