دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۸/۱۷

باز هم بسیج در خیابان های تهران

محمد ضرغامی
عبدالله عراقی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیراً در گفت و گو با رسانه‌های داخلی ایران خبر از آغاز گشت‌های بسیج در تهران داده‌است.
به گفته اين مقام سپاه پاسداران، اين طرح با هدف ارتقای امنیت صورت می‌گیرد و بسیجیان شرکت‌کننده در این طرح، «آموزش‌های لازم» را در این زمینه کسب کرده‌اند.
عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار در تهران در گفت و گو با راديو فردا، با اشاره به مسئله اموزش این نیروها، از پیامدهای آغاز گشت‌های بسیج در پایتخت می‌گوید:
عبدالرضا تاجیک: آموزش دادن، نیازمند صرف بودجه است. آیا کسانی که آموزش دیده‌اند، می‌خواهند به طور رایگان، این کار را برعهده گیرند یا باید خدمات و امکاناتی را در اختیار این نیروها قرار داد.
اگر قرار است این همه بودجه برای این افراد تأمین شود، چرا برای نیروی انتظامی و کادر رسمی آن که موظفند در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند، هزینه نمی‌شود و برای افرادی که خارج از این مجموعه هستند، هزینه شده‌است؟
بشنوید:
گفت و گو با عبدالرضا تاجیک
بیشتر بخوانید:
آغاز گشت‌های امنيتی بسيج؛ بازگشت به دهه اول انقلاب؟
باید پاسخ داده شود که آیا نیروی انتظامی برای تأمین امنیت، توان لازم را ندارد و امکانات و هزینه لازم به این نیرو اختصاص نیافته‌است که مجبور شده از نیروهای بسیج که زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و طبق قانون، برای آنها وظایف دیگری تعریف شده است، استفاده کنند.
بر اساس قانون، وظیفه محول شده به سپاه پاسداران، پاسداری و دفاع از انقلاب است.
رادیو فردا: در گذشته، مقام های نیروی انتظامی با حضور نیروهای بسیجی در اجرای طرح امنیت اجتماعی مخالفت می کردند، اما آیا طرح امنیت اجتماعی از مرحله استقرار عبور کرده است که در حال حاضر، حضور این نیروها در اجرای این طرح توجیه شود؟

هیچ نظری موجود نیست: