دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۸/۱۷

دستگيری جوانانی که آلت موسیقی در خیابان بدست میگیرند

دستگيري جواناني كه آلت موسيقي در دست دارند, شيوه جديدي است كه دولت براي سركوب بيشتر جوانان اتخاذ كرده است। يكي از اين جوانان به نام سلطاني كه خودش در معرض اين دستگيري قرار داشته به خبرنگار آژانس ايران خبر گفت: براي رفتن به كلاس بعد از ظهر از خانه خارج شدم اما ديگر برنگشتم. خانواده اين جوان گفتند: وقتي وي به خانه نيامد ما نگران شديم و به همه جا سرزديم, تا صبح تمام بيمارستانها را گشتيم اما خبري بدست نياورديم. از آنجا كه فرزندمان نقاش و نوازنده بود, اصلا فكر نمي كرديم سر و كارش با نيروي انتظامي و دستگيري باشد اما متاسفانه روز بعد متوجه شديم, اداره مفاسد اجتماعي وي را دستگير كرده است. نگران و وحشت زده به اداره مفاسد رفتيم و نگران از اينكه اتهام وي چيست؟ بعد ازپيگريهاي زياد افسر پرونده را ديديم و و فهميديم ايشان تنها بجرم در دست داشتن گیتار در خیابان دستگير شده است. سلطاني گفت: وقتي به بازداشتگاه رفتم, ديدم از اين موارد دستگيري بسيار زياد است و بعد از تحمل 48 ساعت بازداشت و معرفي به دادگاه با قيد ضمانت آزاد شدم. وي به خبرنگار ما گفت: من عاشق موسيقي بودم, اما امروز از آن متنفرم! كاري كردند تا ابد دور دنياي موسيقي را خط بكشم. نمي خواهم از خودم تعريف كنم, مثلا ما هنرمندان اين مملكت هستيم, 48 ساعت ما در كنار مشتي خلافكار, قاچاق فروش و ... نگه مي دارند, چنان برخوردي با ما مي كنند كه انگار جنايت كرده ايم! از طرفي خانواده هاي ما را در بيخبري نگه مي دارند كه ما تنبيه شويم. يك جوان در ايران بايد چه كار كند, تا از دستگيري و شر اين ماموران خلاص شود؟ جوانان دست به هركاري مي زنند به چشم مجرم به آنها نگريسته مي شود, كسي هست كه بگويد در اين مملكت ما اگر نخواهيم بسيجي بشويم, بايد چه كاره شويم كه كسي با ما كاري نداشته باشد؟ لازم به ذكر است كه آقاي سلطاني دانش آموز دبيرستان است اين دستگيري روي روحيه ايشان بسيار تاثير منفي گذاشته است.
منبع: آژانس ایران خبر ۱۳ آبان ۱۳۸۷

هیچ نظری موجود نیست: