دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۳/۰۱

مقاومت یک زن جوان در خیابان در مقابل نیروهای سرکوبگر رژیم


فیلم کوتاه زیر که با دوربین تلفن همراه گرفته شده است، صحنه درگیری و بکش بکش یک زن جوان با مأمورین سرکوبگر رژیم ضد زن جمهوری اسلامی را ثبت کرده است.
این فیلم چند ماشین پلیس و گشت نیروهای رژیم را نشان میدهد که در وسط خیابانی توقف کرده اند. یکی از مأمورین با بلندگوی ماشین از مردم میخواهد که متفرق شوند. همزمان دو تن از زنان نیروی انتظامی سرکوبگر رژیم تلاش میکنند تا زن جوانی را کشان کشان به داخل یکی از ماشینهای پلیس ببرند. زن جوان با شدت تمام مقاومت کرده و ضمن دفاع از خود به سر و صورت زنان نیروی انتظامی کوبیده و با صدای بلند پشت سر هم فریاد میزند" ولم کن، ولم کن..."
مردم ابتدا با ناباوری فقط شاهد صحنه هستند، اما همینکه زن جوان از جمعیت کمک میخواهد، صدای بوق ماشینها بلند شده و مردم حاضر در صحنه با صدای بلند به هو کردن نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی می پردازند. بلافاصله بعد از آن زن جوان که جان و نیروی تازه ای گرفته بوده است، از دست این نیروهای سرکوبگر فرار کرده و نیروهای متجاوز به آرامش و آزادی مردم نیز خودشان را جمع وجور میکنند.
این تجربه بخوبی نشان میدهد که چطور با مقاومت، با سر وصدا و کمک خواستن از دیگر مردم در صحنه و با پشتیبانی و همبستگی میتوان در فاصله ای کمتر از دو قیقه نیروهای انتظامی سرکوبگر رژیم را به عقب نشینی مجبور کرد.همچنین این تجربه کوچک نشان میدهد که اگر در هر جا و موقعیت دیگر مردم به بجای تماشا کردن وارد صحنه شوند، میتوانند از شرف و حرمت انسانی خود دفاع کرده و متجاوزین به مردم را به عقب بنشانند.
ببینید

هیچ نظری موجود نیست: