دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۹/۱۹

انتقال هود یازرلو دانشجوی زندانی به سلول انفرادی با شرایط طاقت فرسا

خبرنامه امیرکبیر: هود یازرلو دانشجوی زندانی از روز ۱۷ آذر ماه به سلول انفرادی با شرایط نامناسبی انتقال یافته است.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یازرلو بدون هیچ دلیلی و بدون اطلاع قبلی به یکی از سلولهای انفرادی بند مخوف ۲۰۹ منتقل گردیده است. وی در سلولی قرار داده شد که فاقد هیچگونه امکانات پوششی بود.

همچنین مسئولین زندان از دادن پتو به وی خودداری کردند، و دریچه سلول را در سرمای شدید باز گذاشته بودند و او تمام شبانه روز در معرض سوز سرمای شدید قرار داشت. در این سلول لامپ کم نوری قرار داده شده که نور آن خاص بوده و بر زندانی فشار روحی مضاعفی وارد می کند و همچنین نور آن امکان خوابیدن را از زندانی سلب می کند.

هود یازرو بیش از ۶ ماه است که در بند مخوف ۲۰۹ تحت شرایط طاقت فرسایی قرار دارد.

از طرفی دیگر برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی بند ۲۰۹ پنجره های محل استحمام زندانیان را باز گذاشته اند تا در سرما و گرم نبودن آب به اندازه کافی زندانیان سیاسی را از استحمام کردن محروم نموده اند.

دانشجوی زندانی هود یازرلو در بدو دستگیری ۳۷ روز در سلول انفرادی قرار داده شد که وضعیت بهداشتی سلول غیر قابل تحمل بود او در آنجا دچار ناراحتی حاد ریه گردید و در اثر این ناراحتی ریه اش عفونی شد بطوری که دائم خلط های او آمیخته به خون بود و همچنان از ناراحتی ریه رنج می برد ولی از درمان جدی او تا به حال خوداری شده است.

در حدود ۳ هفته پیش وقتی که دو متخصص ایدز، برادران علائی را به سلول این دانشجو آورده بودند و او این موضوع را به خانواده اش اطلاع میدهد بازجویان وزارت اطلاعات او را ساعتها به بازجوئی بردند و تحت فشارهای طاقت فرسای روحی و جسمی قرار دادند.

هیچ نظری موجود نیست: