دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۱۰/۱۵

حملۀ ١٥٠بسیجی به منزل شیرین عبادی

حدود ١٥٠ بسیجی در مقابل منزل خانم شیرین عبادی، حقوقدان و برندۀ جایزۀ نوبل صلح دست به تظاهرات زدند و با طرح شعارهایی مبنی بر پشتیبانی خانم شیرین عبادی از حملات اسرائیل به غزه، تابلوی وکالت وی را از سر در منزل او کنده و لگدکوب کردند.
به گفتۀ خانم شیرین عبادی، تظاهرکنندگان بسیجی از جمله شعار می دادند که "آمریکا و اسرائیل جنایت می کند، عبادی حمایت می کند."
ساعتی پس از این تجمع، تظاهرکنندگان با ورود نیروهای انتظامی به محل تظاهرات متفرق شدند.
خانم شیرین عبادی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته است که اتهام تظاهرکنندگان بسیجی در مقابل منزل وی کاملاً بی اساس است، زیرا کانون مدافعان حقوق بشر دو روز پیش با انتشار بیانیه ای، حملات اسرائیل به غزه را کاملاً محکوم کرد.
چند روز جلوتر نیز پنج نفر که خود را مأمور مالیاتی معرفی کرده بودند با حضور در دفتر وکالت خانم شیرین عبادی، دو کامپیوتر و برخی از دیگر اموال دفتر وکالت خانم عبادی را با خود بردند. پیشتر نیز مأموران حکومت اسلامی ایران دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را که ریاست آن را خانم شیرین عبادی بر عهده دارد، بسته و مهر و موم کردند.
چند روز پیش از آغاز حملات اسرائیل به غزه، گروه های بسیجی، تظاهرات موضعی و اعتراضی خود را در تهران آغاز کردند و در این تظاهرات به برخی نمایندگی های اقتصادی و سیاسی کشورهای خارجی از جمله عربستان حمله کردند.
یکی از فرماندهان سپاه پاسداران نیز پیش از آغاز جنگ غزه از بسیج دعوت کرده بود که اقدامی شبیه به گروگانگیری در سفارتخانۀ آمریکا در آغاز انقلاب اسلامی انجام دهند.

هیچ نظری موجود نیست: