دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۴/۲۷

قصاص براى دخترى که از 13 سالگى در زندان است

دادگاه عمومى رشت پس از محاکمه مجدد دخترى که از سن 13 سالگى به جرم قتل در زندان است، وى را به قصاص محکوم کرد.
به گزارش خبرنگار ما، مولايى که هم اکنون 31 سال دارد 19 سال از عمرش را در زندان رشت گذرانده است। صغرا سال 68 توسط ماموران پليس رشت به اتهام قتل دستگير شد، زمانى که بر دستان اين دختر دستبند زده شد او کارگر خانه يى در شهر رشت بود. او از سوى ماموران متهم به قتل پسر 8 ساله خانواده يى شد که براى آنها کار مى کرد. اولين برگ از پرونده يى که باعث شد صغرا 19 سال از عمرش را در زندان بگذراند و دو بار نيز پاى چوبه دار برود، زمانى تنظيم شد که پدر کودکى 8 ساله به پليس مراجعه و ادعا کرد فرزندش گم شده و چند روزى است از او خبر ندارد. ماموران پليس رشت تمامى فرضيه هايى را که ممکن بود سرنخى از پسرک 8 ساله در اختيار پليس قرار دهد مورد بررسى قرار دادند تا اينکه چند روز بعد بوى تعفنى که از چاه خانه به مشام رسيد احتمال وجود جسد پسر 8 ساله را قوت داد و وقتى پليس چاه را مورد بررسى قرار داد جسد پسرک را کشف کرد، با انتقال جنازه به پزشکى قانونى روند پيگيرى پرونده تغيير کرد و پدر مقتول در شکايتى کارگرش صغرا را قاتل فرزندش معرفى کرد و گفت چون صغرا به پسرش حسادت مى کرده است به نظر مى رسد او مرتکب اين قتل شده باشد.همين شکايت کافى بود تا وى بازداشت شود. او در توضيح زندگى خود به پليس گفت؛ 9 ساله بودم که خانواده ام به دليل فقر شديد من را از روستا به شهر نزد خانواده ثروتمندى فرستادند تا کار کنم. من تمام مدت نزد اين خانواده بودم و کارهاى روزانه را انجام مى دادم اما هيچ وقت با کسى دعوا نکردم و هيچ حسادتى هم نداشتم و من پسرک را نکشتم. ادعاى صغرا مورد قبول پليس قرار نگرفت و وى چندين مرتبه ديگر بازجويى شد تا اينکه سرانجام گفت؛ با پسرک درگير شدم و او را به زمين کوبيدم وقتى خون از سرش جارى شد و متوجه شدم وى فوت شده جسدش را داخل چاه انداختم و به کسى هم چيزى نگفتم. اعترافات صغرا از سوى پليس دليل محکمى شناخته و وى با صدور قرار مجرميت براى محاکمه به دادگاه عمومى معرفى شد. سرانجام صغرا به عنوان متهم تحت محاکمه قرار گرفت و با درخواست اولياى دم به قصاص محکوم شد. وى به راى صادره اعتراض کرد و اعترافاتش را پس گرفت. اين دختر در لايحه اعتراضى خود نوشت؛ من پسر 8 ساله را نکشتم اما مى دانم چه کسى او را کشته و به درخواست او هم مجبور به سکوت شدم.

هیچ نظری موجود نیست: