دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۵/۰۲

انتقال مهرداد لهراسبی به سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین

مهرداد لهراسبی، زندانی کوی دانشگاه تهران، که پس از تحمل ۹ سال حبس به صورت مشروط از زندان آزاد شده بود، پس از بازداشت مجدد در سالگرد ۱۸ تیرماه، هم اکنون در بند ۲۴۰ زندان اوین و در سلول انفرادی نگهداری می شود.
به گزارش منابع خبری، صبح دیروز، لهراسبی از زندان به دادگاه انقلاب انتقال یافته و تفهیم اتهام شده است. اتهام وی ” اقدام به شعار نویسی ” در سالگرد ۱۸تیرماه عنوان شده است.
مهرداد لهراسبی، از متهمان کوی دانشگاه تهران، یکی از شش نفری است که در جریان تظاهرات دانشجویی تیرماه ۷۸ از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند که این حکم سپس با دو درجه عفو به ۱۵ سال زندان کاهش یافت.
وی که در طی ۹ سال گذشته چندین بار از زندان اوین به رجایی شهر انتقال یافته ، از حدود ۳ سال پیش در زندان رجایی شهر کرج مدت محکومیت خود را می گذراند. این درحالی است که مطابق با قانون محل بازداشت متهم می بایست متناسب با محل سکونت وی و یا محل وقوع جرم انتخاب شود.
دادگاه انقلاب، در سال های گذشته با انتقال زندانیان سیاسی به زندان رجایی شهر سعی در اعمال فشار بیشتر بر آنان دارد. زندانیان سیاسی در این زندان، بارها با اعتصاب غذای جمعی، اعتراض خود را نسبت به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان ها اعلام داشته اند. با این حال تاکنون مسئولان قضایی واکنشی نسبت به درخواست قانونی زندانیان سیاسی و وکلایشان نشان نداده اند.
گفتنی است مهرداد لهراسبی به دلیل فشارهای وارده در ایام بازداشت، دچار اختلالات شدید روحی و روانی شده است.
لازم به ذکر است، اکبر محمدی، دیگر متهم محکوم به اعدام قیام ۱۸ تیرماه، پس از تحمل ۷ سال حبس در شرایط اعتصاب غذا، جان باخت.

هیچ نظری موجود نیست: