دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۵/۱۳

تعداد کودکان کار رو به افزایش است؛ افزایش ۳/۵ درصدی کودک آزاری

افزایش ‌٥/٣ برابری‌ کودک‌آزاری جنسی درسال‌گذشته
مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله واحد مددکاری صدای یارا، با موضوع کودک‌آزاری جنسی، رشد کودک‌آزاری‌های جنسی در سال گذشته نسبت به سال ۸۵ را ۵/۳ درصد اعلام کرد.
فرشید یزدانی افزود: ۵/۱۴ درصد از ۲۰۰ مورد کودک‌آزاری گزارش شده به این واحد، کودک‌آزاری‌های جنسی بوده است که ۷۰ درصد از کودکان آزاردیده، دختران بودند. وی با بیان اینکه حدود ۵۷ درصد از آزارگران جنسی کودکان آزاردیده، پدران آنها بوده‌اند، اظهار کرد: بر اساس موارد گزارش شده، مابقی آزارگران را ناپدری با یک مورد، دوست پدر یک مورد، دوست برادر یک مورد، مربی باشگاه ورزشی یک مورد و معلم ورزش مدرسه یک مورد تشکیل داده‌اند.
مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان، طیف سنی این کودکان را شش تا ۱۸ سال معرفی کرد. یزدانی در مورد وضعیت ساختاری خانواده‌های این کودکان تصریح کرد: در این خانواده‌ها، اعتیاد به مواد مخدر، طلاق، انحطاط اخلاقی، اعتیاد به مشروبات الکلی، مشاجرات و درگیری‌های شدید خانوادگی و… مشهود بوده است. به گفته وی، واحد مددکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان، برای بررسی وضعیت کودکان از طریق بازدید از منزل، مشاوره حضوری و ارجاع آنها به سایر ارگان‌های مربوطه و همچنین هماهنگی‌ با اداره سرپرستی نیروی انتظامی، ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی)، گرفتن وکیل و انجام اقدامات حقوقی، اقدامات لازم برای آنها را انجام داده است.
وی ادامه داد: متاسفانه به علت پیچیدگی پیش‌رو در مقابله با کودک‌آزاری جنسی، از لحاظ حقوقی و تابوهای اجتماعی، مقابله با این آسیب مستلزم صرف هزینه‌های مالی، زمانی و نیروی انسانی متخصص است تا چنین مشکلاتی طی یک زمان طولانی به حداقل برسد.
ادامه مطلب

هیچ نظری موجود نیست: