دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۶/۱۲

درب گورستان خاوران بسته ماند


امسال ،در بیستمین سالگرد اعدام دسته جمعی زندانیان سیاسی ، حضور خانواده ها بر سر مزار ان ها با ممانعت هایی از سوی نیروهای امنیتی روبرو شد. به گفتۀ برخی از نزدیکان خانواده ها از چند هفته پیش یک رشته اخطار ها و احضار ها نسبت به آن ها صورت گرفته بود .
دو روز پیش نیرو های امنیتی به نشستی که در خانۀ یکی از خانواده ها برگزار شده بود وارد شدند و با تجسس و توقیف وسائل کامپیوتری و تصدیق رانندگی برخی از حاضران عملاً آن ها را از شرکت در مراسم بر سر مزار ،در روز هشتم شهریور، بر حذر داشتند.
دکتر ناصر زرافشان که در این روز در میان کسانی بود که قصد داشتند در این مراسم شرکت کنند، می گوید که شمار زیادی لباس شخصی و موتور سوار با لباس های متحدالشکل و نیرو های انتظامی در مسیر حضور داشتند. این وکیل دعاوی و زندانی پیشین از موارد حمله به اتومبیل ها و شکستن شیشۀ آنها ، از توقیف موبایل ها و هدایت برخی از افراد خانواده ها به اتومبیل های گشتی یاد می کند. او می گوید که وی نیز چند روز پیش توسط نیرو های اطلاعاتی احضار شده است و مقامات مشفقانه به وی توصیه کرده اند که از حضور در مراسم خود داری کند.
خانمی از اعضاء خانوادۀ اعدام شدگان از در آهنی بزرگی سخن می گوید که در مقابل ورودی گورستان گذاشته شده بود و گل های پر پر شده ای که به نشانۀ اعتراض خانواده ها در مقابل در ریخته شده بود. او می گوید که همۀ خانواده ها، در هر شرایطی وهر سال ،این مراسم را برگزار خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست: