دنبال کننده ها

۱۳۸۸/۰۴/۰۳

دولت ایران می تواند همه مکالمات تلفنی و اینترنتی شامل اس ام اس، پیام صوتی و مسنجر را کنترل و بخواند!

خبرنامه گویا - سایت خبری بی بی سی انگلیسی در گزارشی پرده از جزئیات فن آوری هایی که ایران برای کنترل شبکه های مخابراتی اش در دست دارد بر داشته است.
در بخشی از این گزارش آمده که شرکت نوکیا زیمنس به بی بی بی گفته است که فن آوری مورد نیاز برای نظارت، شنود و خواندن تماس های تلفنی داخلی را فروخته است.
به گفته نوکیا زیمنس این فن آوری که در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ به ایران ارسال شده، مونیتورینگ سنتر یا مرکز شنود نامیده می شود.
این شرکت ترکیبی از دو شرکت فنلاندی و آلمانی است و سیستم فوق را توسط واحد امور جاسوسی اش به ایران فروخته است، واحدی که در مارس ۲۰۰۹ به یک شرکت آلمانی دیگر فروخته شد.
این محصول به کشورها امکان می دهد همه ارتباطات یک شبکه را شامل پیغام های صوتی (voice calls)، پیامک ها (text messaging)، مسنجر ها (instant messages) و همه آنچه در اینترنت رد و بدل می شود (web traffic) را زیر نظر بگیرند.
با این حال نوکیا زیمنس می گوید این سیستم در ایران فقط برای شنود تماس های تلفنی داخلی روی خطوط تلفن شهری (fixed) و همراه (mobile) استفاده می شود.
به گزارش بی بی سی این سیستم ظاهرا می تواند به جز توقف جریان مبادله اطلاعات، با کاوش داده های در حال انتقال از محتوای آن هم مطلع شود.
یک سخنگوی شرکت نوکیا زیمنس، سیستم مرکز شنود را "استانداردی که همه دولت های جهان برای نفوذ قانونی" به خطوط محابراتی از آن استفاده می کنند معرفی کرده است.
وی افزوده است که "دولت های غربی، از جمله بریتانیا، بدون داشتن این توانایی اساسا اجازه ایجاد شبکه های مخابراتی را نمی دهند".

۱ نظر:

سراب آرزوها گفت...

سلام

می تونی کلیپ کشته شدن ندا رو برام به ایمیلم بفرستی ؟

deltange_arezooha@yahoo.com