دنبال کننده ها

۱۳۸۸/۰۵/۰۷

آیت الله خامنه ای دستور تعطیلی یک بازداشتگاه را صادر کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه ای با ایلنا اعلام کرد که آیت الله خامنه ای دستور تعطیلی بازداشتگاهی که استانداردهای لازم برای حقوق متهمین را نداشت، صادر کرده است. 
این اتفاق پس از آن رخ داده است که طی روزهای گذشته شهادت چندین نفر از جوانان در زندان ها فاش شده است. محسن روح الامینی، امیر جوادی‌فر و رامین قهرمانی جزو افرادی هستند که طی روزهای اخیر خبر مرگ آنها در زندان های کشور مدعی آزادی و عدالت منتشر شده است. 
مرگ فرزند روح الامینی، مشاور ارشد محسن رضایی در بازداشتگاه کهریزک که موج اعتراضات و واکنش ها نسبت به وضعیت بازداشت شدگاه حوادث پس از انتخابات را به میان اصولگرایان نیز انتقال داد، باعث شد تا مسئولین به فکر تعطیلی بازداشتگاه های غیرقانونی بیفتند. 
به گزارش خبرنامه امیرکبیر تنها پس از مرگ محسن روح الامینی بود که کمیته ای هفت نفره از مجلس مسئول بررسی وضعیت بازداشت شدگان ناآرامی ها و اعتراضات روزهای پس از انتخابات شدند و سالارکیا، معاون دادستان تهران اعلام کرد که این نمایندگان از زندان رجایی شهر دیدن کرده اند. 
هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه نیز امروز در دستور تازه ای خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان ظرف یک هفته شده است. 
لازم به یادآوری است از سالها پیش بسیاری از فعالین اجتماعی و وکلا نسبت به وجود زندان ها و بازداشتگاه های مخفیانه با وضعیت نگهداری غیرانسانی زندانیان در نقاط مختلف اعتراض کرده اند. 
سعید جلیلی در مصاحبه خود اذعان کرده است نباید كسانی به بهانه مقابله با رفتارهای خلاف قانون، مرتكب خلاف قانون و نادیده گرفتن حقوق مشروع انسان‌ها شوند. 
سخنان وی در حالی بیان می شود که اخبار جدیدی از وضعیت نامساعد جسمانی سعید حجاریان نیز منتشر شده است و طی روزهای گذشته نیز خانواده برخی از زندانیان از عدم تماس نزدیکانشان خبر داده اند. در عین حال افراد آزاد شده در چند روز گذشته از شرایط بسیار بد نگهداری دستگیرشدگان و ضرب و شتم و شکنجه آنان در زندان اوین خبر داده اند.

خبرنامه امیرکبیر

هیچ نظری موجود نیست: