دنبال کننده ها

۱۳۸۸/۱۰/۰۷

زدوخورد شدید در اعتراضات روز عاشورا در ایران


در تهران درگیری‌ها میان مردم و نیروهای امنیتی شدت گرفته است. شاهدان عینی می‌گویند کنترل شهر عملا از دست نیروهای امنیتی خارج شده است. چندین وسیله نقلیه نیروهای انتظامی و بسیجی‌ها به آتش کشیده شده‌اند.


در تهران بخاطر حضور انبوه جمعیت، کنترل اوضاع عملا از دست پلیس و نیروهای امنیتی خارج شده است. براساس گزارش‌های شاهدان عینی در تمام مسیر میان میدان امام حسین تا میدان آزادی و نیز خیابان‌های موازی و یا منتهی به این خیابان‌ها، درگیری و تظاهرات در جریان است. در مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی در چندین نقطه سطل‌های زباله به آتش کشیده شده و مردم در حال شعار دادن هستند. درگیری‌های شدیدی نیز در مقابل پارک لاله و خیابان طالقانی گزارش شده است.


نیروهای امنیتی و انتظامى با شلیک تیر هوایی و نیز پرتاب مداوم گاز اشک‌آور در تلاش بوده‌اند تا مانع پیوستن صفوف مردم به یکدیگر و شکل‌گیری تظاهرات شوند، اما این تلاش‌ها به جایی نرسیده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است، مردم توانسته‌اند سدهای امنیتی را که ماموران حکومتی ایجاد کرده بودند بشکنند.


وب‌سایت خبری "آینده" در گزارشی درباره حوادث روز عاشورا در تهران، از اجرای «تدابیر امنیتی و رسانه‌ای بی‌سابقه‌ای در مقایسه با سی سال گذشته» خبر داده است. فیلم‌هایی که در شبکه‌ی یوتیوب منتشر شده، خیابان‌های مرکزی شهر را میان دود و آتش نشان می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست: