دنبال کننده ها

۱۳۸۷/۰۷/۲۶

اسماعیل افتخارى، یکی از متجاوزین به دختران و زنان و رییس گروه ضربت منطقه ۱۲ کمیته انقلاب، برای حسن رفتار آزاد شد


زندان گوهردشت کرج؛ درهاى زندان باز مى شود و یک زندانى پا به خیابان مى گذارد و نفس راحتى مى کشد، آزاد آزاد.
او کسى نیست جز «اسماعیل افتخارى»، معروف به «اسمال تیغ کش» یا «اسمال تیغ زن»؛ همان کسى که به نوشته روزنامه ایران، برگزارى نخستین جلسه محاکمه اش خبر ساز شد.
در آن جلسه دادگاه، یعنى نه سال پیش، عنوان شد که اسماعیل افتخارى، زمانى رییس گروه ضربت منطقه ۱۲ کمیته انقلاب اسلامى بوده است و بعدها با معرفى خود به عنوان معاون وزیر اطلاعات و با تکیه بر پیشینه اى که از کار در دستگاه هاى امنیتى و انتظامى جمهورى اسلامى داشته، سال ها توانسته است به کارهایی مانند ربودن دختران و زنان، تجاوز به ربوده شدگان و همچنین باج گیرى از مغازه داران محله هاى گوناگون تهران دست بزند.
آن روزها گفته مى شد که اسمال تیغ کش محکوم به اعدام خواهد شد، اما چنین نشد و تنها به هشت سال زندان محکوم شد.
او به خاطر «حسن رفتار در زندان»، شایسته برخوردارى از مرخصى هاى پى در پى شناخته شد و در آخرین بار هم گفته مى شد که این زندانى چون از مرخصى هاى استحقاقى خود استفاده نکرده است، حق دارد زودتر از زندان آزاد شود। او روز دوشنبه، هشتم مهرماه ۱۳۸۷ آزاد شد.
«حسن رفتار» در زندان از نگاه چه کسى؟ مسوولان زندان یا زندانیان هم دوره اش؟
زندانیان هم دوره اش این را نمى گویند، بلکه مى گویند که او با همدستى نیروهاى امنیتى، با زندانیان سیاسى درگیر مى شد تا بر آنان فشار روحى و روانى وارد آورد.
على افشارى، از چهره هاى شناخته شده جنبش دانشجویی در سال هاى دهه ۷۰ و از زندانیان سیاسى پیشین، در این رابطه به رادیو فردا مى گوید: «هنگامى که در اسفندماه سال ۱۳۸۰ به زندان اوین منتقل شدم، با آقاى اسماعیل افتخارى معروف به اسمال تیغ زن، مدت دو سال هم بند بودم. در آن زمان مى گفتند که او اتهامات گسترده اى از قبیل قتل، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز به عنف دارد. زمزمه اى وجود داشت مبنى بر این که در کیفر خواستى که وزارت اطلاعات به عنوان شاکى اصلى مطرح کرده، درخواست اعدام او مطرح شده است.»
ادامه مطلب

هیچ نظری موجود نیست: